• Tjoffsan88

    Öka mjölkproduktionen??

    Hjälp, jag tror jag börjar få för lite mjölk.. Försöker pumpa med en handpump men har silikon så får inte riktigt till de..

    Har ni några tips på hur jag kan öka mjölkproduktionen ?

  • Svar på tråden Öka mjölkproduktionen??
  • Carambolan

    Låt barnet amma oftare så stimuleras produktionen.

  • Carambolan

    Vill hon inte så tror jag inte att du har för lite mjölk. Vad får dig att misstänka det?

  • Syselche

    Hur är det med vikten?Ökar hon i vikt så är det lungt, även om det kan kännas ibland att inte finns mjölk. För mig var det så mellan 1-2m och melan 2-3 m men bebis hade en bra viktkurva så det var troligen bara ont i magen och han blev lugn av att amma.Amma oftare hjälper som du har redan fått råd att göra :)

  • Eovyn

    Drick! Se till att dricka tillräckligt själv. Det är det jag har fått höra från dietist och sjukgymnast med specialitet gravid och nya mammor att oftast är anledningen till att mjölken synar (i kombination med att man börjar träna).

    Sen har jag börjat dricka en smoothy om dagen säger hjälpa producera mer mjölk. Men vet ej om det är sant men den är god så varför inte. Den innehåller havregryn, linfrö och jordnötssmör som verkande ingredienser och mjölk, banan och honung för att göra den gott! Har haft svårt att få ut några mängder alls med pumpning men efter jag har börjat med smoothyn så lyckades jag pumpa 70ml från 1 bröst!

    Men bästa tipset: ring amningshjälpen!

Svar på tråden Öka mjölkproduktionen??