• Äldre 9 Mar 16:14
    3432 visningar
    5 svar
    5
    3432

    Slemproppen

    Nyss när jag va på toa va det massa slem på pappret. Inget jag brukar ha.

    Va geleaktigt och genomskinligt åt det gula hållet. Fundera på om det kunde vara slemproppen som gått igen. Gjorde det i början av förra veckan oxå då jag först hade ett väldigt tryck neråt och fick ta nytt papper x antal gånger för att få bort det.

    Är i v 34+6 idag och tycker det är lustigt att slemproppen kan gå så många gånger utan det händer något.

    Vad tror ni kan det varit slemproppen??

  • Svar på tråden Slemproppen
  • Äldre 9 Mar 19:12
    #1

    Sådär höll det på mig för varje dag sen vecka 35 och födde 40+0 men på dagen jag födde så delarna av slemproppen ändrade karaktär med lite blod och blodstrimmor

  • filuri­ng
    Äldre 10 Mar 09:36
    #2

    slemproppen kan återbildas så det är ingen fara. när min propp gick kom det värkar inom 1 timme och Jag hade gått över tiden. men det låter som slemproppen. prata med din bm!

  • Äldre 10 Mar 12:45
    #3

    Har pratat med bm. Både om slemproppen som gått ett par gånger och jag haft kraftiga sammandragningar som lugnar sig efter ett par timmar eller någon dag.

    Tycker dock inte att hon lyssnar eller ta en på allvar.

    Man känner ju sin kropp bäst själv och bara för det kan vara vanligt behöver det inte vara det för alla. Har ju två barn sen innan på 10 och 6 år och dom har jag mått jätte bra med förutom foglossningar och den yngsta va på gränsen till för lite vatten vilket jag kände på mig att någon va fel. Hon kom även ut fort. Ca 30 min sen man kom in till förlossningen va hon ute.

  • filuri­ng
    Äldre 10 Mar 13:05
    #4
    Ausi85 skrev 2017-03-10 12:45:38 följande:

    Har pratat med bm. Både om slemproppen som gått ett par gånger och jag haft kraftiga sammandragningar som lugnar sig efter ett par timmar eller någon dag.

    Tycker dock inte att hon lyssnar eller ta en på allvar.

    Man känner ju sin kropp bäst själv och bara för det kan vara vanligt behöver det inte vara det för alla. Har ju två barn sen innan på 10 och 6 år och dom har jag mått jätte bra med förutom foglossningar och den yngsta va på gränsen till för lite vatten vilket jag kände på mig att någon va fel. Hon kom även ut fort. Ca 30 min sen man kom in till förlossningen va hon ute.


    Jag skulle ringa förlossningen och be dem kolla vattenmängden. ring och berätta att du är orolig så får du säkert en tid! håller tummarna! lyssna på kroppen som du säger! lycka till!
  • Äldre 10 Mar 13:15
    #5
    Ausi85 skrev 2017-03-10 12:45:38 följande:

    Har pratat med bm. Både om slemproppen som gått ett par gånger och jag haft kraftiga sammandragningar som lugnar sig efter ett par timmar eller någon dag.

    Tycker dock inte att hon lyssnar eller ta en på allvar.

    Man känner ju sin kropp bäst själv och bara för det kan vara vanligt behöver det inte vara det för alla. Har ju två barn sen innan på 10 och 6 år och dom har jag mått jätte bra med förutom foglossningar och den yngsta va på gränsen till för lite vatten vilket jag kände på mig att någon va fel. Hon kom även ut fort. Ca 30 min sen man kom in till förlossningen va hon ute.


    Tycker också du ska ringa och komma på koll. Lika bra att lyssna på sig själv. Skulle det vara något så får du hjälp, skulle det inte vara något så behöver du inte gå att stressa upp dig!

    Ring och få en tid.
Svar på tråden Slemproppen