• Äldre 9 Mar 17:42
    1699 visningar
    15 svar
    15
    1699

    ollning, hur vanligt?

    Hur vanligt är det med ollande. Till exempel på en arbetsplats, kontorsmiljö, vad är sanolikheten att stolar, bord osv är ollade. Hörde från en kompis att detta är väldigt vanligt. Till exempel fika-rummet, kan man anta att saker där är ollade?

  • Svar på tråden ollning, hur vanligt?
  • Äldre 9 Mar 17:44
    #1

    Tja, bland äckliga tonåringar är det kanske vanligt... men inte bland vuxna män.

  • Äldre 9 Mar 17:45
    #2

    Har du varit inom en mils radie från mig kan du kallt räkna med att varje kvadratcentimeter yta är besudlad. Gäller de flesta ytor/föremål man kan tänkas röra vid händerna med. Fikamuggar, dörrhandtag, toalettpapper, hissknappar, lampknappar, rakblad, stektermometrar, ... you name it.

  • Äldre 9 Mar 17:48
    #3
    Aikido skrev 2017-03-09 17:45:30 följande:

    Har du varit inom en mils radie från mig kan du kallt räkna med att varje kvadratcentimeter yta är besudlad. Gäller de flesta ytor/föremål man kan tänkas röra vid händerna med. Fikamuggar, dörrhandtag, toalettpapper, hissknappar, lampknappar, rakblad, stektermometrar, ... you name it.


    Detta är en vanlig grej alltså?
  • Äldre 9 Mar 17:49
    #4
    Tofflans skrev 2017-03-09 17:44:08 följande:

    Tja, bland äckliga tonåringar är det kanske vanligt... men inte bland vuxna män.


    Okej typ internatskolor, ungdomsgårdar, skateboardparker?
  • gammel­get
    Äldre 9 Mar 17:51
    #5

    Nej det är inte vanligt. Ollning är något tonårspojkar och möjligtvis bittra servitörer sysslar med mot kunder/gäster som irriterar dem, men aldrig annars. 

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 9 Mar 17:51
    #6
    linusvorg skrev 2017-03-09 17:42:12 följande:

    Hur vanligt är det med ollande. Till exempel på en arbetsplats, kontorsmiljö, vad är sanolikheten att stolar, bord osv är ollade. Hörde från en kompis att detta är väldigt vanligt. Till exempel fika-rummet, kan man anta att saker där är ollade?


    Du verkar gå in för att hitta på så fåniga trådar som möjligt du. Detta är ju inte den enda du nyss skapat. 
  • Äldre 9 Mar 17:52
    #7
    linusvorg skrev 2017-03-09 17:48:31 följande:
    Detta är en vanlig grej alltså?
    Vill jag inte påstå men jag är medlem i ett litet men entusiastiskt sällskap. Vi täcker olika geografiska delar av landet kan man säga. Man får arbeta sig upp för att stiga i graderna. Typ börja i Norrländska skogarna (dötråkigt) för att sedan när man fått rutin och högre rang bli insläppt i kontorslandskap med alla godsaker de erbjuder.
  • Äldre 9 Mar 17:54
    #8
    äldreochklokare skrev 2017-03-09 17:51:26 följande:
    Du verkar gå in för att hitta på så fåniga trådar som möjligt du. Detta är ju inte den enda du nyss skapat. 
    Jag har samlat på mig lite funderingar...
    Vad menar du att denna sajt är till för?
  • Äldre 9 Mar 17:55
    #9
    linusvorg skrev 2017-03-09 17:48:31 följande:
    Detta är en vanlig grej alltså?
    På tal om Norrland så har vi faktiskt en medlem som har lyckats olla nosen på en varg. Ja han kom ju inte undan med kuken i behåll men han är hedersmedlem numera och åker runt på skolor och företag och föreläser.
  • Äldre 9 Mar 17:56
    #10
    Aikido skrev 2017-03-09 17:52:28 följande:
    Vill jag inte påstå men jag är medlem i ett litet men entusiastiskt sällskap. Vi täcker olika geografiska delar av landet kan man säga. Man får arbeta sig upp för att stiga i graderna. Typ börja i Norrländska skogarna (dötråkigt) för att sedan när man fått rutin och högre rang bli insläppt i kontorslandskap med alla godsaker de erbjuder.
    Vad händer om en nybörjare trotsar sytemet och börjar i kontorslandskap?
  • Äldre 9 Mar 17:57
    #11
    Aikido skrev 2017-03-09 17:55:18 följande:
    På tal om Norrland så har vi faktiskt en medlem som har lyckats olla nosen på en varg. Ja han kom ju inte undan med kuken i behåll men han är hedersmedlem numera och åker runt på skolor och företag och föreläser.
    E du typ, eeeh. Så att säga... Oserjös, fejk?
  • Äldre 9 Mar 17:59
    #12
    linusvorg skrev 2017-03-09 17:56:04 följande:
    Vad händer om en nybörjare trotsar sytemet och börjar i kontorslandskap?
    De blir utfrysta. Bokstavligen. Tänkt dig slicka på lyktstolpe på vintern. Fast inte med tungan.
  • Äldre 9 Mar 18:01
    #13
    linusvorg skrev 2017-03-09 17:57:22 följande:
    E du typ, eeeh. Så att säga... Oserjös, fejk?
    Mina inlägg kan ha en lätt anstrykning av mild ironi.
  • Äldre 9 Mar 18:03
    #14
    Aikido skrev 2017-03-09 18:01:02 följande:
    Mina inlägg kan ha en lätt anstrykning av mild ironi.
    funkar det för dig? funtar på att köra samma race ett tag.
  • Äldre 9 Mar 18:12
    #15
    linusvorg skrev 2017-03-09 18:03:02 följande:
    funkar det för dig? funtar på att köra samma race ett tag.
    Har inte redan dina trådstarter ganska starka inslag av ironi?

    Men som svar på din fråga. Jo det fungerar väl ganska bra.
Svar på tråden ollning, hur vanligt?