• 1113

    Han äcklas av mig!

    Hej,

    Min sambo som i vanliga fall har en sexdrift som nästan inte går att mätta vill helt plötsligt inte ens ta på mig längre.

    Han har till och med uttryckt sig så att "jag tycker att det är äckligt liksom när du är gravid"

    Min sexlust är dock väldigt svajig när jag är gravid och vill ofta inte ha sex på flera veckor för att sen vara jättekåt och vilja ha sex jämt.

    Han säger också att han helt enkelt inte har lust längre. Men ändå när jag vill påbörja sexet så nekar han mig och senare går han och runkar på toaletten.

    Jag känner mig jätteful och äcklig och vill bara gömma mig.

    Han förstår inte alls att jag blir ledsen när han inte vill pussas eller nånting annat för den delen.

    Behövde visst skriva av mig lite..

    Någon som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden Han äcklas av mig!
  • Anonym (Puff)

    Han kan inte rå för hur han känner, vill han inte så vill han inte och det måste du acceptera.
    Däremot kunde han gott sköta det betydligt bättre.

  • Anonym (Piff)
    Anonym (Puff) skrev 2017-03-11 17:59:13 följande:

    Han kan inte rå för hur han känner, vill han inte så vill han inte och det måste du acceptera.

    Däremot kunde han gott sköta det betydligt bättre.


    Spännande.. Hade det varit omvänt brukar det låta att hon ju åtminstone kan hjälpa till med en runk eller nåt.
  • viseversa
    Anonym (Piff) skrev 2017-03-11 18:03:03 följande:
    Spännande.. Hade det varit omvänt brukar det låta att hon ju åtminstone kan hjälpa till med en runk eller nåt.
    Håller med. Eller "men ställ upp lite för husfridens skull." Eller "skyll dig själv om han är otrogen när du inte släpper till"
  • DevilsDaughter

    Har du berättat för honom att du blir ledsen av att han beter sig så? Jag fattar att min man inte tänder på mig nu som innan (gravid också) men skulle bli jätteledsen om han betedde sig sin din kille. 

  • Anonym (Puff)
    Anonym (Piff) skrev 2017-03-11 18:03:03 följande:
    Spännande.. Hade det varit omvänt brukar det låta att hon ju åtminstone kan hjälpa till med en runk eller nåt.
    Jaha?
    Vad andra brukar skriva behöver du inte lägga över på mig.

    Har man inte lust så har man inte och det ska accepteras.
  • Anonym (Hmm...)

    Han kan hålla tyst om vad han tycker om din kropp. Du kan passa på att påminna honom om att det var HAN som gjorde dig gravid och att du behöver någon närhet eller medkänsla för att kunna orka med att bära hans barn. För mig är det väldigt märkligt hur man plötsligt kan känna sig "äcklad" av en person. Du är fortfarande samma person på insidan och det borde vara en anledning för honom att överösa dig med kärlek.

  • SannaJava

    Jag ska vara ärlig med dig.

    Tycker det är helt fel av honom att säga så till dig. Vem ger han rätten till att trycka ner och få dig känna dig dålig? Jag blir riktigt förbannad!

    Man är två in ett förhållande. Han har varit med att skapa ett nytt liv. Och då innebär det även att din kroppförändras. Vem är denna man som lägger all attraktion på ditt utseende?! En gravid kvinna är bland det vackraste! Detta är dåliga beteende tendenser på att han bör tänka om annars slutar det med att ni inte kommer leva ihop i framtiden!

    Han ska be dig om ursäkt och ta hand om dig och finnas där för dig alla dagar i veckan. Och säga hur vacker du är även om din kropp förändras. Skulle min man säga till mig ( gravid ) samma saker din sagt så skulle han få lämna sina husnycklar . Du förtjänar någon som ger dig styrka i denna tuffa tid! All kärlek till dig, du är en underbar och fantastisk kvinna som bär på ett liv som kommer göra ditt liv till något alldeles underbart! Ingen får ta den underbara känslan ifrån dig! Du är FANTASTIK!!!

  • Anonym (Vicke)
    SannaJava skrev 2017-03-12 12:04:48 följande:

    Jag ska vara ärlig med dig.

    Tycker det är helt fel av honom att säga så till dig. Vem ger han rätten till att trycka ner och få dig känna dig dålig? Jag blir riktigt förbannad!

    Man är två in ett förhållande. Han har varit med att skapa ett nytt liv. Och då innebär det även att din kroppförändras. Vem är denna man som lägger all attraktion på ditt utseende?! En gravid kvinna är bland det vackraste! Detta är dåliga beteende tendenser på att han bör tänka om annars slutar det med att ni inte kommer leva ihop i framtiden!

    Han ska be dig om ursäkt och ta hand om dig och finnas där för dig alla dagar i veckan. Och säga hur vacker du är även om din kropp förändras. Skulle min man säga till mig ( gravid ) samma saker din sagt så skulle han få lämna sina husnycklar . Du förtjänar någon som ger dig styrka i denna tuffa tid! All kärlek till dig, du är en underbar och fantastisk kvinna som bär på ett liv som kommer göra ditt liv till något alldeles underbart! Ingen får ta den underbara känslan ifrån dig! Du är FANTASTIK!!!


    Jag håller med om att det är fel att säga dessa saker som ts snubbe gör men att kräva att han ska ljuga?
    Det är oerhört vanligt att man attraheras av utseendet och inget man ska skämmas över.

    Alla delar inte din åsikt om att en gravid kvinna är det vackraste man kan se... inte heller att det är någon man attraheras av. Oavsett om det är ens eget barn som växer där inne.

    Jo, han bör be om ursäkt och ta hand om sin gravida kvinna. Han ska finnas där för henne. Så långt håller jag med... men han behöver inte ljuga för henne och säga att hon är vacker om han inte tycker det. Hon förstår att han ljuger ändå!

    Om du skulle slänga ut din man (vilket du inte kan göra rent lagligt och troligtvis inte heller klarar varken fysiskt eller ekonomiskt) för att han inte tycker att du är vacker är bara skrattretande. Du kan inte tvinga dig till hans åsikt fattar du väl?

    Jag håller med om att ts behöver någon som ger henne styrka. Däremot behöver hon ingen som ljuger för henne.
  • Anonym (dun)

    Ordagrant har han enligt TS uttryckt sig enligt följande: "jag tycker att det är äckligt liksom när du är gravid", vilket jag tolkar som att han känner obehag av sex när hans lilla barn är i magen, inte nödvändigtvis äcklas av TS utseende (även om man lätt känner och tolkar det så som gravid). Många känner det så, han kanske tror att barnet känner av något eller inte kan koppla bort tanken på barnet i magen och då tappar lusten?

  • SannaJava

    Vi har olika åsikter helt enkelt vicke. Jag har bara sagt vad jag tycker .

    Jag ser inte hur man kan uttrycka sig som han gjort. Han har ingen rätt att göra det. Om han inte gillar hennes utseende nu vad säger att personen kommer göra det sen? Har hen inget snällt att säga så behöver man inte säga något. Att ge komplimanger då kvinnan kanske känner sig stor eller otymplig ser jag inget fel med även om man tycker att ens kvinna är vackrast när hon inte är gravid, Hon är trotts allt samma person. Man ska finnas där för varandra. Vissa behöver kanske inga komplimanger , men det är mina tankar.

    Och ja, jag skulle inte ha ett fortsatt förhållande med min man om han skulle visa de tendenserna. Då jag har en syster som har en sådan man och han får henne inte att må bra! Så jag har mina anledningar till stt tycks som jag gör. Vad TS gör med mina tankar är en helt annan sak, detta är ett forum.

    Att säga att jag inte skulle klara av att ta hand om mitt kommande barn utan en man och parnter det är bara dumt från din sida, då du inte vet något om mig. Och ja lagligt kan jag absolut gå ifrån honom! Att be han lämna husnycklarna är ren förklaring bara hur jag skulle agera. Om han eller jag flyttar är en annan sak.

  • 1113

    För att förtydliga situationen lite. Vi har en son som är ett år och fyra månader jag är gravid i vecka 13, snart 14. Jag kanske har gått upp två kilo och ser nästan helt och hållet ut som tidigare förutom att brösten blivit större och fylligare. Och som han tidigare har uttryckt sig så var jag enligt honom världens snyggaste kvinna. Nu känner jag mig dock bara som världens fulaste.

    Jag känner som nån ovan här nämnde att har man inget snällt att säga så håller man det för sig själv. Han vet hur känslig jag är och att jag blir riktigt ledsen när han säger såna saker. Så jag förstår inte alls varför han helt plötsligt har börjat säga elaka saker.

    Jag vet att jag överreagerar en aning men jag vet också att jag inte behöver ta emot skit.

    Det är alldeles som att han retar upp sigsjälv med flit på saker jag gör och säger.

    Alldeles som att han med flit säger saker som leder till bråk.

    Jag blir så matt i kroppen och huvet av allt tjafs så jag orkar snart inte mer. Och detta ska jag stå ut med i ett halvår till.

    Det var nästan exakt likadant när jag var gravid med sonen.

    Det blev bra när sonen föddes och allt blev typ som vanligt.

    Men jag vet inte om jag kommer orka gå igenom så många bråk igen.

    Fy jag blir helt slut av att gå runt och vara rädd att vi ska bråka igen.

Svar på tråden Han äcklas av mig!