• Äldre 11 Mar 19:00
    11014 visningar
    5 svar
    5
    11014

    valpar

    Vad kan era 12 veckors valpar?
    Är de följsamma? Kommer på inkallning? kan sitt, ligg osv?
    Vilen ras har ni?

  • Svar på tråden valpar
  • Äldre 11 Mar 19:32
    #1

    Har en golden retriever på 13 veckor, hon kan ca 8 tricks och dom sitter bra. Dock lyssnar hon sådär på inkallning, kommer kanske var tredje gång haha :) Men visslar vi så kommer hon oavsett :) Annars väldigt följsam, både inomhus och utomhus sålänge det bara är vi, är hennes hundkompisar i närheten så är det som att vi inte existerar.. :D

  • Äldre 11 Mar 19:34
    #2

    tränar ni mycket per dag? :)
    vad duktig er valp låter. Får man fråga vilka tricks? :)

  • Äldre 11 Mar 20:40
    #3

    Nja, blir lite då och då under dagarna. Ska ju vara kul hela tiden så korta stunder brukar funka bäst för oss. Hon kan sitt, ligg, stå, höger och vänster tass, high five, snurra runt (piruett typ) och le haha :) 
    Första hunden vi har och jag är "mammaledig" med henne när sambon jobbar så vi har mycket tid ihop! :)

  • Äldre 12 Mar 12:08
    #4

    Vid den åldern har jag bara tränat mina valpar att lära sig gå i koppel, att dom tjänar på att hålla sig nära mig och resten har jag tagit senare. Att gå skapligt i koppel, vara trygga i att lämnas ensam och komma när jag ropar är ju egentligen det enda viktiga en hund behöver kunna :)

  • Äldre 13 Mar 17:37
    #5

    Vid 12 v kunde min hund gå i koppel, sitt och tass. Inkallning funkade sådär men hon var väldigt följsam pch vi hade jättebra kontakt.

Svar på tråden valpar