• pärlannn

    Får ingen mat?

    Asså jag förstår inte. Nu har jag varit hos min kille, för andra gången. (Vi började nyss dejta.) Får ingen mat?! Och brukar stanna hos han en helg. Förstår verkligen inte. Jag kanske tänker fel men förstår verkligen inte varför jag inte får det? När jag är hos honom har jag inte haft någon möjlighet att åka någonstans för att köpa något att äta för har ingen bil eller tillgång till något så jag kan gå dit. Va tycker ni om det här?!! Borde jag säga något eller inte?

  • Svar på tråden Får ingen mat?
  • Klickerträna

    Äter han själv? Utan att fråga dig? Om du säger att du är hungrig - vad gör han då?
    Kan du köpa med dig nåt dit att lägga i hans kyl? Har ni inte pratat om detta?

  • pärlannn
    Klickerträna skrev 2017-03-11 20:42:56 följande:

    Äter han själv? Utan att fråga dig? Om du säger att du är hungrig - vad gör han då?

    Kan du köpa med dig nåt dit att lägga i hans kyl? Har ni inte pratat om detta?


    I detta fallet jobbar han och äter på jobbet. Har ingen möjlighet till det då maten blir förstörd innan jag hunnit komma till honom. Nej, vad kan jag säga?
  • Klickerträna
    pärlannn skrev 2017-03-11 20:47:48 följande:
    I detta fallet jobbar han och äter på jobbet. Har ingen möjlighet till det då maten blir förstörd innan jag hunnit komma till honom. Nej, vad kan jag säga?
    Att du är hungrig!
  • Carambolan

    Men har han inget alls i köket som du kan laga? Be honom handla nåt eller köp med själv. Du kan ju ta med dig något som håller i rumstemperatur så förstörs det inte innan du hunnit komma dit. Till exempel bröd, pasta, pastasås på konservburk eller i pulverform, grönsaker, etc.

  • Mikaelayasar

    Jag hade ett ex som var precis likadan. Det visade sig till slut att han är jävligt snål! Till slut köpte jag mat åt mig själv varje gång jag skulle dit. (Att han var så pass oblyg och brukade fråga mig ibland om jag kunde köpa med mig vissa saker till honom när han inte ens bjudit mig på läsk typ...)

    Antingen köper du din egna mat. Säga att du är hungrig. Eller hitta en ny kille?

  • Gizmo

    Men jisses, du måste prata med honom! Antingen köper han mat till er båda och ni delar på summan, eller  så köper du din egen mat.

  • Jemp

    Han jobbar och du är hos honom under tiden? Äter ni ingen gemensam middag eller liknande?

    Jag hade köpt med mig middagsingredienser (och kanske lite snacks och frukost), sett till att vi lagade mat ihop på fredagkvällen och att det blev matlåda.

    Och/eller fråga när du är på väg om han har mat hemma eller om du ska köpa med dig något.

    Nu förutsätter jag att han inte har tänkt på din mat bara. Visar det sig längre fram att han är snål etc blir det ju lite annorlunda.

Svar på tråden Får ingen mat?