• elliedettie

    Jag har anorexia, hjälp mig!

    Hej! Jag är så djupt inne i en jävla röra av bantningsmetoder, självskadebeteende och ensamhet. Jag är bara tretton år, så känner att det liksom är nu jag kan sabba livet rejält för mig själv. Jag vill verkligen ha hjälp, och när folk säger att jag är vacker ändå så tar jag inte åt mig av det, för jag vet hur ful jag är. Vill bara vara en av de tjejerna på bilderna när man googlar "thinspo". Har alltid varit underviktig och är det nu med, men känner mig bara så jävla fet och äcklig. Hjälp mig, vad som helst! Någon som vet någonting om hur man får alla röster i huvudet att sluta!?

  • Svar på tråden Jag har anorexia, hjälp mig!
  • Thotis90

    Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar om detta och försöka få en kontakt på BUP (barn- och ungdomspsykiatrin). Jag tror att det är bra om du får prata om dina tankar och din självkänsla, alternativt att du längre fram också får komma till en dietist.

  • Sissimoine
    elliedettie skrev 2017-03-11 23:52:52 följande:

    Hej! Jag är så djupt inne i en jävla röra av bantningsmetoder, självskadebeteende och ensamhet. Jag är bara tretton år, så känner att det liksom är nu jag kan sabba livet rejält för mig själv. Jag vill verkligen ha hjälp, och när folk säger att jag är vacker ändå så tar jag inte åt mig av det, för jag vet hur ful jag är. Vill bara vara en av de tjejerna på bilderna när man googlar "thinspo". Har alltid varit underviktig och är det nu med, men känner mig bara så jävla fet och äcklig. Hjälp mig, vad som helst! Någon som vet någonting om hur man får alla röster i huvudet att sluta!?


    Det är superbra att du vill ta tag i det och det är bra att du gör det så pass tidigt. Det bästa är att vända sig till en vuxen. Förälder, lärare, kurator, någon du litar på!

    Man behöver ofta proffesionell hjälp vid anorexia och självskadebeteende för att orka ta sig ur det. Det är inget fel med att be om hjälp, du kommer tacka dig själv senare om du gör det.

    Du är ju självklart inte "fet och äcklig", som du skriver i texten så är du underviktig oh du vet dessutom om det. Du låter spm att du ändå är smart, så jag tror att du förstår mycket väl att se ut som en av "thinspo-tjejerna" inte är något att sträva efter. Troligtvis (garanterat) mår de precis lika dåligt som dig, avskyr sin kropp, och i sin tur söker och drömmer sig bort på de dem tycker är "thinspo".

    Jag hoppas du söker hjälp, jag vet hur det är och det finns bra hjälp att få så du kan få en sund inställning till dig själv och orka leva ditt liv!

    Kram
  • Schack73

    Googlade thinspo och alla de är alldeles för smala och har ätstörningar. Du förstör din kropp genom att inte äta. Hyn och håret blir dåligt, du har ingen energi och kommer inte orka med skolan.
    Hur mår du? Känner du att du duger som du är? Accepterar din familj och vänner dig? Hur känner du dig de tillfällen du står emot hungern och inte äter?
    Om du vågar, berätta för en vuxen hur du mår och vilka tankar som snurrar runt. Annars börja skriv dagbok, måla, pyssla eller få utlopp för dina känslor på annat sätt.

Svar på tråden Jag har anorexia, hjälp mig!