• Gravitation

    Blir ni alltid magsjuka när era barn blir det?

    Ge mig hopp, dottern är inne på sin andra magsjuka den här vintern, första blev maken sjuk först efter 2 dygn, sen jag efter 1.
    Var förvånad att han blev sjuk först då det var mig hon kräktes på, rakt i ansiktet

    Igår kväll kräktes hon två gånger, idag är hon pigg och äter, var likadant förra gången.

    Blir ni alltid sjuka när era barn är sjuka? Fick kräk över mig igår också... kan det vara från gång till gång?

    Ska jobba natt snart och det känns ju lagom skoj om jag blir sjuk mitt i natten.

  • Svar på tråden Blir ni alltid magsjuka när era barn blir det?
  • Jimahen89

    Kanske inte det svaret du hoppas på men vi blir alltid sjuka. Vi har varit skonade och haft 2 magsjukor på 3 år..Alltid lillebror som får först sen blir jag och maken sjuka samtidigt.. sjukt jobbigt.

    Dottern på 6 år har fått magsjuka en gång och då kräktes hon en gång sen var det bra.

    Håller tummarna att ni vuxna klarar er denna gång. Magsjuka är satans påfund.

  • Gravitation

    Det är det verkligen, brukar visserligen, peppar peppar bli frisk rätt snabbt, är sjuk under ett par timmar men ändå. Det är vidrigt så jag slipper helst.
    Känner att mensen är på ingång också, så slipper helst magsjuka på det !

  • 8airam8

    Tack och lov så blir kaj inte det varje gång. Inte heller barnens far (mitt ex) enhet min sambo. Olika falla magsjukans lotter.

  • 8airam8

    Jävla telefon.

    JAG blir inte magsjuk varje gång (känner ingen Kaj och kan inte föra hans talan).

    ELLER min sambo. Enhet... pfft...

  • nnnnnnnn

    Här är det lite olika, ibland får man det, ibland inte.

    Vi är supernoga med hygienen, tvättar allt i 90 grader som det kommit kräk på, städar, städar, städar...

    Den sjuke har givetvis egen handduk och liknande, men även egen toalett om vi kan styra det, annars använder den sjuke en egen vask, med egen tvålpump och givetvis storstädar vi toaletten efter varje besök.

    Tandborsten sköljs med kokande vatten efter varje användning och när sjukan gått över så byts den.

    Tandkräm - alla har egen tub i detta huset, läste att så smittar magsjuka lätt mellan alla i huset. Dessutom klickar vi ut tandkräm ur tuben efter magsjuka, så att man inte får sjukan från sin egen tub.

    Trasor som används till städning tvättas efter varje användning.

    Det blir massor med tvätt men hellre det än att sjukan går runt, runt i familjen.
    Vi har tex fått kräksjuka av en familj när vi besökte dem, hos oss blev 2 av barnen sjuka först och sedan en vuxen och sedan var vi klara, den andra familjen hade först 2 av barnen det, sen en vuxen, sen andre vuxne och ett barn, sedan ett av de barnen som redan haft det, sen de andra två barnen, sen en vuxen igen.
    De tycker att våra hygien"regler" är töntiga, lite skit härdar, de brukar tex ha 1 handduk till alla i familjen och den byts någon gång per månad. Men när den siste vuxne blev sjuk igen så ringde de och frågade hur vi brukade göra så körde de med samma som oss, för de var helt utmattade av att vara sjuka om och om igen.

    Ska tillägga att vi inte är superpedanter i vanliga fall och tycker att man ska utsättas för allt möjligt, MEN tvätta händerna när man kommer hem + innan man fikar/tar mat med händerna.
    Och den lilla regeln gör otroligt stor skillnad!

  • Jimahen89
    Gravitation skrev 2017-03-15 10:03:12 följande:

    Det är det verkligen, brukar visserligen, peppar peppar bli frisk rätt snabbt, är sjuk under ett par timmar men ändå. Det är vidrigt så jag slipper helst.

    Känner att mensen är på ingång också, så slipper helst magsjuka på det !


    Ja fy.. sist hade jag mens, migrän och magsjuka. Och på det.. en sjuk man och två pigga barn. Trodde jag skulle dö typ.
  • Gravitation
    Jimahen89 skrev 2017-03-15 10:13:21 följande:
    Ja fy.. sist hade jag mens, migrän och magsjuka. Och på det.. en sjuk man och två pigga barn. Trodde jag skulle dö typ.
    Fy, det förstår jag. Vilken mardröm
  • Nandez

    Nej, det blev jag inte. Klarade mig när barnet hade svår magsjuka och blev inlagd på sjukhus.

  • Alexi

    Hos oss brukar det inte smitta. Jag har varit rejält magsjuk utan att smitta vidare och barnen har haft magsjukor utan att smitta oss.

Svar på tråden Blir ni alltid magsjuka när era barn blir det?