• senalena

    Sämsta presenten ni någonsin fått?

    Vilken är den sämsta presenten ni någonsin fått? Vore kul att höra folks erfaranheter.

    På min födelsedag fick jag en begagnad bok av min pojkvän. Superkul eftersom jag sett den i hans bokhylla två månader innan. Misstänker att han kommit på samma dag som jag fyllde år att han inte hade någon present och bara tog något hemifrån. Fick förövrigt höra att han skulle "bjuda ut mig och skämma bort mig...senare" Var ihop lite dryga ett år efter det men såg aldrig till något, fick ej heller någon present på andra fördelsedagen vi spenderade ihop. I motsvarande så fick han ett presentkort på ikea för 500kr när han fyllde år...Men men....

  • Svar på tråden Sämsta presenten ni någonsin fått?
  • sextiotalist

    Skrivit om det tidigare, sk sexiga underkläder av exet. Inget som jag uppskattade i varje fall.
    Sedan fick jag presentkort på en matkasse, inte min grej heller (speciellt när vi fick ge bort/slänga 1/3 av innehållet, även om jag försökte välja en vecka där maten fungerade).
    Jag varken sparade tid eller pengar med matkasse, dels för att jag har väldigt nära till affärerna och även det att jag gillar att handla mat och att vi aldrig har matsedel hemma. Dvs vi var helt fel grupp för detta.

  • Anonym (....)

    Fick såna där tabletter "XL-medical" som ska hjälpa en att gå ner i vikt.

    Var inte det enda jag fick av den personen men det kändes ändå lite som något man kan ge bort till någon någon annan dag (personen hade sett mig kolla på dem) men kanske inte på ens födelsedag.

  • Duckan

    En jul fick maken och jag gemensamma klappar. En yxa, en skarvsladd och en torkvinda.
    Nog för att det "bra att ha" till vårt landställe, men jag kan inte påstå att jag blev speciellt överväldigad.

  • taquine

    Min nuvarande gav mig världens fulaste ljuslyktor eller vad de kallas, hade ju inte hjärta att säga de var skitfula. 
    Får lämnas till någon insamling;)


    Goodness me
  • Carambolan

    En usb-numpad till min laptop är definitivt den konstigaste och onödigaste present jag fått.

  • Afterlife

    Jag fick ett guldhalsband i form av en ängel av mitt ex. Det kanske inte låter som en dålig present men jag har aldrig i hela mitt liv använt guldsmycken och tycker att änglar är ganska obehagliga (vilket han visste efter två år som sambo). Jag tyckte det var lite skumt. Men fick sedan reda på att hans ex (och stora kärlek) hade samlat på änglar och fått ett nästan likadant smycke av honom... De lever för övrigt ihop igen nu. (Det blev allt tydligare att han försökte göra om mig till henne under förhållandet)

  • atdesrx1938

    Ett stort klumpigt silverhalsband från mitt ex som inte alls var min stil överhuvudtaget! En ful mugg en annan födelsedag. Blev faktiskt rätt ledsen. Han visade så uppenbart att han inte brydde sig. Kunde inte säga nåt heller eftersom han gärna bråkade om allt så för husfridens skull höll jag truten. Efter jag hade gjort slut slängde jag muggen i en vägg och sålde halsbandet.

  • Anonym (24)

    Jag fick en pajjform av mamma på 18års dagen, va ju kul. dessutom en för liten för att göra matpajjer som den skulle va till, hade pratat om att jag måste köpa en pajjform bara dagen innan jag fyllde år, så det va tydligen ett panikköp. :p

  • Anonym (Träning.)

    Träningsredskap när jag fyllde jämt. Blev riktigt ledsen då jag inte är intresserad av att träna hemma och det vet han mycket väl.

  • Höstaster

    Vinflaskor. Jag gillar inte vin och dricker det aldrig, ändå har jag fått det från folk vi umgås med. Hade inte tyckt det var så farligt om vi fick det från till exempel gäster man umgicks med för första gången, men när jag får det från folk vi känner känns det otroligt opersonligt och ogenomtänkt.

Svar på tråden Sämsta presenten ni någonsin fått?