• Svensksommar83

    Är du pigg och glad?

    Överlag är du pigg och glad? Vad ger dig energi och vad tar energi? Visst påverkas även humöret av om du är trött? Är du psykiskt eller fysiskt trött? Vad beror din trötthet på- tuff period, krävande barn, krävande relation, krävande jobb, för lite sömn, brist på sol? Har du möjligheten till återhämtning?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du pigg och glad?
  • Bertram

    Tror jag föddes trött :S Saker runt omkring är ändå bra, fin man, fina barn, gillar mitt jobb, är inte allt för ful, lagom gammal mitt i livet men jag är SÅÅÅÅÅ trött, har mycket smärtor i kroppen, och kan inte somna utan insomningstabletter, har haft en tuff start på livet men är ändå hyffsat glad för det mesta. Utöver att jag är helt dränerad på energi

  • Svensksommar83
    Bertram skrev 2017-03-16 11:47:06 följande:

    Tror jag föddes trött :S Saker runt omkring är ändå bra, fin man, fina barn, gillar mitt jobb, är inte allt för ful, lagom gammal mitt i livet men jag är SÅÅÅÅÅ trött, har mycket smärtor i kroppen, och kan inte somna utan insomningstabletter, har haft en tuff start på livet men är ändå hyffsat glad för det mesta. Utöver att jag är helt dränerad på energi


    Känns väl igen! Styrkekramar, vet hur det är.
  • Svensksommar83

    Dränerad på energi. Psykiskt trött förmodligen för det hjälper inte med sömn. Dessutom kan jag gå runt och gäspa och vara trött hela dagen, framåt kvällskvisten kommer det lite energi och jag blir energiknippe o lagom till läggdags har jag ofta svårt att komma till ro och somna in. Tar dock inget att sova på för jag är så känslig för medicin och risken är att jag inte vaknar om det är något med barnen eller sover hela kommande dag. Opraktiskt att vara kvällsmänniska när man har "marktjänst" och måste väcka barnen på mornarna som ska iväg till skolan och dagis och jag har ett helvete med min trötthet som är värst på morgonen, så svårt att vakna till liv och komma upp. Sen har jag dessutom hypothyreosen som gör sitt och sen när det är tufft och kämpigt i livet, har barn som haft det problematiskt med skolan och hemma, fruktansvärt tufft med hens humör och agerande men står nu äntligen inför utredning, men sånt tar ner mig fullständigt och dränerar min energi när barnen har det tufft/är krävande och man gör allt i sin makt för att allt ska fungera och de ska må bra. Sen har jag sedan tidigare ett psykiskt funktionshinder som gör att jag lättare går in i väggen och då tar ju återhämtningen tid. Men nu vet jag inte längre hur jag ska få möjlighet att återhämta mig och må bra i mig själv igen :(

  • Bertram
    Svensksommar83 skrev 2017-03-16 12:54:34 följande:

    Dränerad på energi. Psykiskt trött förmodligen för det hjälper inte med sömn. Dessutom kan jag gå runt och gäspa och vara trött hela dagen, framåt kvällskvisten kommer det lite energi och jag blir energiknippe o lagom till läggdags har jag ofta svårt att komma till ro och somna in. Tar dock inget att sova på för jag är så känslig för medicin och risken är att jag inte vaknar om det är något med barnen eller sover hela kommande dag. Opraktiskt att vara kvällsmänniska när man har "marktjänst" och måste väcka barnen på mornarna som ska iväg till skolan och dagis och jag har ett helvete med min trötthet som är värst på morgonen, så svårt att vakna till liv och komma upp. Sen har jag dessutom hypothyreosen som gör sitt och sen när det är tufft och kämpigt i livet, har barn som haft det problematiskt med skolan och hemma, fruktansvärt tufft med hens humör och agerande men står nu äntligen inför utredning, men sånt tar ner mig fullständigt och dränerar min energi när barnen har det tufft/är krävande och man gör allt i sin makt för att allt ska fungera och de ska må bra. Sen har jag sedan tidigare ett psykiskt funktionshinder som gör att jag lättare går in i väggen och då tar ju återhämtningen tid. Men nu vet jag inte längre hur jag ska få möjlighet att återhämta mig och må bra i mig själv igen :(


    Sådär är jag oxå, lägger mig i sängen och blir pigg :S så jäkla mysko
  • Aniiee

    Det är väl lite olika. Idag är jag relativt glad och relativt trött och har.... eh... relativt ont i huvudet....


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • fluu

    Glad och lycklig är jag. Oftast. Pigg är jag aldrig, men det är inte så mycket att göra åt. Energi har jag väl ingen heller, men inget blir bättre av att inte göra något ändå så jag ignorerar det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammAmma

    Det är olika från dag till dag. Pigg är jag inte ofta, det skulle väl vara när effekten av medicineringen börjar avta och jag blir hyper xD Men det är ju egentligen inte pigghet, utan hjärnans sätt att hålla sig och kroppen 'vaken.' Jag känner mig ofta dränerad på energi, bl a pga väldigt krävande barn (fyra st, en med ADHD och en som utreds för autism), men humöret brukar vara ganska okej ändå. Jag har sömnsvårigheter som blir värre periodvis, så jag är även fysiskt trött. Men jag tycker att jag på det stora hela mår rätt bra ändå.

Svar på tråden Är du pigg och glad?