Forum Jämställdhet/Genus - Samhälle
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Förstår ni hur skadligt SVT Barnkanalen är för era barn?

Tor 16 mar 2017 14:42 Läst 18813 gånger Totalt 123 svar
    Tor 16 mar 2017 14:42 +5

SVT har länge haft en politisk udd och haft som syfte att allmänbilda (läs: indoktrinera) Sveriges befolkning, men ända sedan bildandet av Barnkanalen har SVT spårat ur totalt. De smyger in politiska budskap om pride, om mångkultur och om feminism i nästan varje serie. De som är tecknade och importerade är visserligen fria, men i nästan allt som SVT producerar själva ingår denna propaganda. Alfons Åberg handlar numera om mångkulturella plåster och kriget i Afghanistan, de recenserar politisk litteratur i Bokslukarna, nästan alla program om REA handlar om feminism eller muslimska slöjor, Random Mix handlar mest om homosexuellas rättigheter och vi ska inte ens tala om Lilla Aktuellt eller Skavlan Jr. Och detta är bara en väldigt liten del, under några veckors tidsperiod.

Se detta:

Och jag förstår att vissa av er nu kommer att säga något i stil med: "Vad är det för fel med att transperson X framhävs, eller att alla ska känna sig inkluderade, eller att Behrang Miri vill spegla ett mångkulturellt samhälle?"

Problemen ser ni bara ifall ni tittar på det ur ett större perspektiv. Skiljsmässor, låga födelsetal, dåligt välmående, självmord bland unga, identitetskriser m.m. allt detta har förvärrats drastiskt sedan 70-talet (om ni inte tror mig har SCB statistik över mycket av detta).
    Och det beror till stor del på att era barn matas med sånt här från ett års ålder fram till att de har gått ut skolan.

Låter ni era barn titta på Barnkanalen?

DETTA VILL DU INTE MISSA!

• Caramb­olan
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 14:48 #1

Tittar barn ens på tv nu för tiden? Inte mina i alla fall... De matar sig själva på Netflix och Youtube.

• Anonym (Qwert­y)
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 14:50 #2 -1

Hur är analysförmågan? Mycket av de problem du tar upp har sin grund i feminismen. Är det något du ska skylla på så är det starka kvinnor som står upp för rättighet att ses som människa och inte sitt kön.

Hade feminismen inte funnits så hade vi alla fortfarande suttit fast i sunkiga 60-talet där kvinnorna var beroende av män för sin egna överlevnad. Men feminismen kom också P-pillret, en fantastisk uppfinning som gjorde att kvinnorna själva kunde styra över vem de gifte sig med.

Jag kan bara inte sluta undra över hur gammal du är TS. Är du så pass gammal att du kommer ihåg hur extremt politiska barnprogrammen var på 70-talet?

• Tor 16 mar 2017 14:51 #3 +4

Mjae jag tror inte du kan skylla allt det där på Barnkanalen. Volvos nya bilmodeller är nog en större bov i självmordsstatistiken. Låga födelsetal är mycket troligt Björn Borgs fel sedan hans kalsongserie kom. Få kläder om ens några är skyldiga till sådant massmord av både spermier och sexuell lust.

Vi som växte upp med rejäla barnprogram som Vilse i pannkakan, Professor Baltazar och allehanda östeuropeiska "barnprogram" vet att det kunde bara bli bättre.

• Tor 16 mar 2017 14:52 #4 -1 +2

Hahaha, dagens roligaste! För det är väl satir va? Snälla säg att det är satir..?

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Tor 16 mar 2017 15:01 #5
    Carambolan skrev 2017-03-16 14:48:57 följande:
    Tittar barn ens på tv nu för tiden? Inte mina i alla fall... De matar sig själva på Netflix och Youtube.

Hur ser dina barn på Netflix och Youtube?

Mina ser det på tv iaf även då Viaplay och HBO samt på dreamfilm.

Händer väl att dom ser på Barnkanalen fast det är inte ofta..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Mamma till 4:a)
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 15:10 #6 +1

Tack TS!!! Jag håller med dig till 100%.
    Hela Sveriges media håller ju på med propaganda. Dock är det ruttet att hjärntvätta våra barn.
    Jag tycker personligen att Sverige är ett pinsamt land att bo i. Vi får väl se vad som händer framöver...

• Anonym (Qwert­y)
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 15:15 #7
    Anonym (Mamma till 4:a) skrev 2017-03-16 15:10:36 följande:

Hela Sveriges media håller ju på med propaganda. Dock är det ruttet att hjärntvätta våra barn.

Jag tycker personligen att Sverige är ett pinsamt land att bo i. Vi får väl se vad som händer framöver...

För i stora "fria" landet över Atlanten håller man ju absolut inte på med hjärntvättning deluxe...
  • Tor 16 mar 2017 15:20 #8
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-03-16 14:50:02 följande:

Hur är analysförmågan? Mycket av de problem du tar upp har sin grund i feminismen. Är det något du ska skylla på så är det starka kvinnor som står upp för rättighet att ses som människa och inte sitt kön.

Hade feminismen inte funnits så hade vi alla fortfarande suttit fast i sunkiga 60-talet där kvinnorna var beroende av män för sin egna överlevnad. Men feminismen kom också P-pillret, en fantastisk uppfinning som gjorde att kvinnorna själva kunde styra över vem de gifte sig med.

Jag kan bara inte sluta undra över hur gammal du är TS. Är du så pass gammal att du kommer ihåg hur extremt politiska barnprogrammen var på 70-talet?

Jag nämnde faktiskt feminismen, om du tittar på inslaget handlar en jävla massa saker om modern feminism. Jag vet inte hur många tusentals gånger jag har sett myten om lönegapet och att kvinnor fortfarande inte har samma rättigheter som män befästas i Barnkanalen. På internationella kvinnodagen gjorde en barngrupp en låt tillsammans i Lilla Aktuellt, där de radade upp otaliga av dessa floskler och felaktigheter för att sedan sjunga dessa.

Jag håller med dig om att feminismen är en stor del av skiljsmässostatistiken och de låga födelsetalen. P-piller är en annan relaterad bov i dramat. Men jag förstår inte hur du kan få det till någonting positivt. Barn far väldigt illa av skiljsmässor och att kvinnor har många fler sexuella partners nu än tidigare är inte en hållbar utveckling.
    Om kvinnor får välja helt fritt vilka de vill gifta sig med så vet dom inte, eftersom de skiljer sig flera gånger per livstid, och om man frågar de om varför så svarar de bara att de behöver olika män för olika stadier i livet. Kanske vore det då bättre när de inte hade samma valmöjligheter, retoriskt menat?
  • Caramb­olan
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 15:22 #9
    Frontline skrev 2017-03-16 15:01:10 följande:

Hur ser dina barn på Netflix och Youtube?Mina ser det på tv iaf även då Viaplay och HBO samt på dreamfilm.

Händer väl att dom ser på Barnkanalen fast det är inte ofta..

Ja, jag menade att de inte tittar på kanal-tv. En tv-apparat har vi
  • Anonym (McDon­alds är barnen­s enda vän)
    Visa endast
    Tor 16 mar 2017 15:23 #10 +1
    Anonym (Mamma till 4:a) skrev 2017-03-16 15:10:36 följande:

Mina barn får bara se på reklamfinasierad barntv, De är så lyckliga när de får veta att Kinderägg ger dom allt de behöver.

Låt marknadskrafterna regera över kulturen så slipper vi få reda på något ont och så vet vi vilka leksaker som ger oss lycka.

DETTA VILL DU INTE MISSA!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll