• Anonym (Ts)

    Vad ska hunden heta?

    Hej! Jag ska köpa en hundvalp. En golden retriver och har ingen aning om namn.

    Det är en hane. Kanske har hunden ett namn som uppfödaren bestämt men tänker endå välja ett annat namn och kalla hunden om det namnet inte är i min smak.

    Vad hade ni valt? Hunden är svart

  • Svar på tråden Vad ska hunden heta?
  • Aniiee

    är hunden från en seriös uppfödare så har den ett namn, men det namnet kan du bortse ifrån om du vill. Mina två renrasiga hundar heter "[Kennelnamnet]'s [ordlek på ett latinskt blommnamn]" och "[Kennelnamet]'s [känd författares efternamn]". Det skiter jag högaktningsfullt i, de heter Lucky och Dixie. Utom en period när jag champade och avlade....

    Din golden har säkert ett namn som du kan använda eller dra ispiration ifrån. Annars heter hunden naturligtvis Zorro. Duh......


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (Ts)
    Aniiee skrev 2017-03-16 18:13:17 följande:

    är hunden från en seriös uppfödare så har den ett namn, men det namnet kan du bortse ifrån om du vill. Mina två renrasiga hundar heter "[Kennelnamnet]'s [ordlek på ett latinskt blommnamn]" och "[Kennelnamet]'s [känd författares efternamn]". Det skiter jag högaktningsfullt i, de heter Lucky och Dixie. Utom en period när jag champade och avlade....

    Din golden har säkert ett namn som du kan använda eller dra ispiration ifrån. Annars heter hunden naturligtvis Zorro. Duh......


    Japp! Hunden har ett namn, då båda föräldrarna har kennelnamn och sen något snabbt, och även ett smeknamn som dom kallar hundarna för. Vet ej dock vad uppfödaren har bestämt vad min valp ska heta, men kan ju alltid kalla den något annat!
  • Praktisk59

    Jag tycker Mohammed kunde vara ett spännande namn på en hund

  • Aniiee
    Praktisk59 skrev 2017-03-16 18:21:34 följande:

    Jag tycker Mohammed kunde vara ett spännande namn på en hund


    Jobbigt att ropa, dock. Memet eller Hemant skulle vara bättre då.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Praktisk59
    Aniiee skrev 2017-03-16 18:48:02 följande:
    Jobbigt att ropa, dock. Memet eller Hemant skulle vara bättre då.
    Kungen har en hund som hette Ali - fint kungligt hundnamn till en Golden

  • Aniiee
    Praktisk59 skrev 2017-03-16 19:00:47 följande:
    Kungen har en hund som hette Ali - fint kungligt hundnamn till en Golden
    Och lätt att använda. =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
Svar på tråden Vad ska hunden heta?