• Stolt Farsa

    Är det ok att hota med att sluta samarbeta?

    Inte ofta men ibland när jag och mitt ex ska planera semestern för vår son och vi inte kommer överens om vilka veckor vi ska ta och huruvida han skall gå på dagis under juli och augusti så kan hon hota med att sluta samarbeta. Det kan t.ex. handla om att inte svara i telefon, vägra skriva på papper om att förnya pass, motsäga sig allt, etc.

    Vad tycker ni? Är det om att göra så? Att använda våran son som ett medel i att sätta käppar i julen för den andra föräldern?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att hota med att sluta samarbeta?
  • Stolt Farsa
    Tofflans skrev 2017-03-17 10:23:23 följande:

    Behöver du verkligen en omröstning för att förstå vad andra tycker om det?


    Nej kanske inte. Vet inte varför jag gjorde en omröstning. Men folk kan ju ändå skriva i kommentarerna vad de tycker
  • Farfallos

    Jag skulle bandat henne, sparat ett sms eller ett mail med det där. Sedan skulle jag letat fram ett rättsfall där detta beteende har legat till grund för att en förälder fått sina möjligheter och rättigheter kringskurna. Därefter skulle jag tryckt upp allt i ansiktet och talat om för henne att bete sig som en vuxen människa, annars...

  • fluu

    Verkligen inte okej. Hon använder barnet som maktmedel. Dokumentera det om du kan..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • legomum

    Absolut inte. Man ska alltid göra det som är bäst för barnet och det är bla att bita i det sura äpplet och ha en ok kontakt med den andre föräldern.
    Det är så tramsigt av föräldrar som använder sig av barnen som hämd, omoget.

    Hoppas hon skärper sig rent ut sagt. Det är svårt nog att uppfostra ett barn utan att den andre föräldern ska hålla på som ett.

  • Stolt Farsa

    Tack för stöd allihopa. Ska träffa henne imorgon och räcka över vår son. Hoppas vi kan komma överens

  • Anonym (barnet)

    Nej, det är ett ganska fittigt beteende, om man bara tar det för sig själv.

    Men det beror klart lite på om du tidigare har hotat henne med att få henne inspärrad på psyk vid skilsmässan, ta barnen och flytta till ett annat land osv osv.

    Det gjorde min pappa mot min mamma.

    Och då blir det lite mer förståeligt att den andra parten inte vill samarbeta, tycker jag.

Svar på tråden Är det ok att hota med att sluta samarbeta?