• Anonym (Roro)
    Äldre 18 Mar 11:59
    5203 visningar
    40 svar
    40
    5203

    När ska det vara tillåtet att skaffa barn? (ålder)

    Låtsas att du hade krafter och kunde göra alla "sterila" upp till en viss ålder...

    Vilken ålder och varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska det vara tillåtet att skaffa barn? (ålder)
  • Anonym (21)
    Äldre 18 Mar 12:35
    #1

    Tjugoett känns lagom. Fast vid närmare eftertanke hade jag inte utnyttjat dessa superkrafter, inte om jag inte samtidigt kunde göra alla under tjugoett immuna mot könssjukdomar.

  • Anonym (Roro) Trådstartaren
    Äldre 18 Mar 13:32
    #2

    Hmm, glömde bort den aspekten, men om vi ignorerar könssjukdomars existens här då

  • Anonym (Britt­aBerit­)
    Äldre 18 Mar 14:51
    #3

    18. Sen handlar det mer om mognad. Vissa borde inte få skaffa barn fast de är över 35 för de är sjukt omogna lixom

  • Anonym (Roro) Trådstartaren
    Äldre 18 Mar 15:01
    #4

    Tack hittills och rösta mer!

  • Äldre 18 Mar 23:12
    #5

    Det borde inte vara "lag" efter ålder utan i så fall efter mognad. Bara för att man är över en viss ålder så betyder inte det att man är kapabel till att ta hand om ett liv. Jag känner flera i min ålder som inte ens skulle kunna ta hand om en guldfisk om de så ville det.

    Min "regel" har alltid varit ett stabilt och kärleksfullt förhållande, hus och att båda har fasta jobb. Jag är bara 19 men både jag och min sambo har fasta jobb och vi har precis köpt radhus och känner att det är dags.

  • Äldre 18 Mar 23:14
    #6

    17 är en bra ålder tycker jag att börja skaffa barn.

  • elyse
    Äldre 18 Mar 23:18
    #7

    15. Då har de flesta en relativt vuxen kropp och kan i alla fall fysiskt föda ett barn. Kan aldrig radera bilderna jag har i huvudet av 11-12-åringar i Afrika vars bebisar fastnar... Läkare Utan Gränsers tidning är inte att leka med.

  • Anonym (arton­)
    Äldre 18 Mar 23:19
    #8

    18 - tycker man ska vara myndig när man får barn. Det är även åldern vi har för giftermål. Tycker det blir bakvänt om man ska anses mogen för att få barn men inte för att ingå äktenskap med barnets förälder.

  • Anonym (18-35­)
    Äldre 18 Mar 23:25
    #9

    Mellan 18 och 35 bör det vara tillåtet, men rekommenderat mellan 25 och 30. Jag har lika svårt för gravida barn som gravida tanter.

    För män bör åldern vara mellan 20 och 40 och rekommenderad ålder mellan 30 och 35.

  • Anonym (?)
    Äldre 18 Mar 23:31
    #10
    elyse skrev 2017-03-18 23:18:37 följande:

    15. Då har de flesta en relativt vuxen kropp och kan i alla fall fysiskt föda ett barn. Kan aldrig radera bilderna jag har i huvudet av 11-12-åringar i Afrika vars bebisar fastnar... Läkare Utan Gränsers tidning är inte att leka med.


    Hur kan du tycka att 15 åringar borde skaffa barn? Då är man barn själv. Det är väldigt få som har en "vuxen kropp" då för övrigt. Mentalt är man definitivt inte vuxen.
Svar på tråden När ska det vara tillåtet att skaffa barn? (ålder)