• Maxmamma

    Blivit mindre!!!

    Hej! Jag är i vecka 30+1 och min mage har blivit mycket mindre på bara en vecka! Det känns som tusen nålar mellan benen, jag är jätte kissnödig mest hela tiden men framförallt på nätterna. Och då kan jag knappt hålla mig när jag ska kliva upp & gå till toan.

    Bebisen har legat i säte (har hjärtformad livmoder) även min son låg i säte så det blev kejsarsnitt med honom. Det sparkar på exakt samma sida som alltid så jag tror inte hon vänt sig heller!

    Vad är det som händer med magen? :(

  • Svar på tråden Blivit mindre!!!
  • Kerubmamman

    Det låter som att hon har sjunkit längre ned i bäckenet (fixerar sig)


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Maxmamma

    Okej, även fast jag bara är i vecka 30?
    Det hände aldrig med sonen & han låg också i säte. Och ska de kännas som tusen nålar/ilningar mor urinblåsan och nedåt?
    ???? (jätte orolig)

  • Kerubmamman
    Maxmamma skrev 2017-03-18 19:05:19 följande:
    Okej, även fast jag bara är i vecka 30? Det hände aldrig med sonen & han låg också i säte. Och ska de kännas som tusen nålar/ilningar mor urinblåsan och nedåt? ???? (jätte orolig)
    Ja, helt omöjligt är det inte. Stickningarna och ilningarna beror sannolikt på att nerver kommer i kläm. 
    Jag fick rejäla hugg/ilningar nedåt (kändes som att få en spark mellan benen nästan) med min rumpnisse. 

    Är du orolig ska du absolut ringa förlossningen. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Maxmamma

    Okej, hon rör sig mest hela tiden så hon verkar må bra. Tänkte mer på om de kunde vart vatten som försvunnit. Jag ska ringa bm måndag. Tack för snabbt svar ?

  • Grynet10

    jag tycker oxå min mage blivit mindre, är i v 35 nu..mitt sf mått har inte ökat sedan jag va hos bm v 30 men hon reagera inte på det så då antar jag det är pga att bebis kanat neråt rejält

Svar på tråden Blivit mindre!!!