• Anonym (Roro)

    När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)

    Blev nyfiken efter tråden jag gjorde om lägsta-åldern.

    När tycker du att man är för gammal för att skaffa barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)
  • Anonym (Gammal)

    När man inte längre orkar/klarar av att ta hand om sina barn. För de flesta tror jag biologin sätter stopp innan dess. För andra kan det infalla i tidig ålder.

  • Queennr1

    Beror på hur gammalt barnet är.

    Kanske inte är ultimat att skaffa en bebis när man är 50, men man kanske kan skaffa en 10 åring.

    Barn kan som bekant "skaffas" på olika sätt...

  • Anonym (48)

    Jag var 47 när jag efter 10 år äntligen fick barn och det är inga problem. Solig Tycker gränsen går vid den naturliga gränsen nånstans vid 53. Finns dock en kvinna i England som fick barn spontant vid 58 så händer det så händer det, men inte ÄD efter 53.

  • Meriall

    När man själv känner att man inte orkar. Så olika för olika personer. För vissa händer det kanske aldrig.

  • Domesticgoddess
    Anonym (48) skrev 2017-03-19 09:57:07 följande:

    Jag var 47 när jag efter 10 år äntligen fick barn och det är inga problem.  Tycker gränsen går vid den naturliga gränsen nånstans vid 53. Finns dock en kvinna i England som fick barn spontant vid 58 så händer det så händer det, men inte ÄD efter 53.


    Den naturliga gränsen vid 53?! Dålig koll på fertilitet men trodde att den avtog rejält efter 35 och att det för de flesta var direkt svårt att bli gravida på naturlig väg efter 40?
  • Anonym (Sann)

    35. Egoistiskt att skaffa barn vid 47 som personen här ovan gjorde.

  • Queennr1
    Anonym (Sann) skrev 2017-03-19 13:30:47 följande:

    35. Egoistiskt att skaffa barn vid 47 som personen här ovan gjorde.


    Att skaffa barn är alltid ett egoistiskt beslut. Om barnet ifråga sedan önskar att de aldrig behövts födas visar sig.
  • Anonym (Sann)
    Queennr1 skrev 2017-03-19 13:33:23 följande:

    Att skaffa barn är alltid ett egoistiskt beslut. Om barnet ifråga sedan önskar att de aldrig behövts födas visar sig.


    Ursäkta, extremt egoistiskt och rentav elakt att skaffa barn vid 47 borde jag ha skrivit.
  • Abegayle70

    Jag är barnlös 46-åring, inser att jag är för gammal.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden När är man för gammal för att få barn? (enligt dig)