• Smultron93

    Någon mer som hatar frågesport. Får panik!

    Någon mer som inte gillar frågespel. Tycker det är så jobbigt när man är i mindre eller större sällskap och någon säger "Vi spelar spel" och man hoppas INNERLIGT att det inte blir frågesport!! Är så dålig på det, vissa frågor kan jag men vissa basic frågor är så pinsamma att få fel på.. Geografi och politik är det värsta!

  • Svar på tråden Någon mer som hatar frågesport. Får panik!
  • Meriall

    Jag är urdålig på det om det inte är frågor inom mina specialområden. Riktigt pinsamt ibland. Kan absolut ingenting om geografi tex. Men jag gillar frågespel ändå men kan skratta åt mig själv när jag är dålig :) De flesta brukar tycks att det är lite charmigt när jag inte vet om Uppsala är norr eller söder om Stockholm eller var Småland ligger.

  • Alvina

    Jag älskar frågesport trots att jag är urusel på vissa ämnen såsom geografi, historia och politik. Men jag tycker inte alls det är pinsamt. De flesta människor är ju dåliga på någonting. Brukar trots det vinna ibland, beroende på vilka frågor man får. Det är kul att utmana sig själv ibland.

  • LaFontaine

    Jag tycker att sällskapsspel överlag är vidrigt och får lätt klåda och andningssvårigheter av det. Frågesport är inkluderat, fastän jag inte brukar ha några större problem med frågorna.

  • Anonym (Dummer)

    Har urdåligt minne när det gäller namn och årtal, hatar frågesport. Jag känner mig alltid dum och bortgjord.

  • Anonym (Förstår)

    Förstår precis. Har samma känsla inför dessa eviga musiktävlingar som är på varenda jobbfest. Jag kan absolut ingenting om musik, vet inte ens vad de låtar jag faktiskt gillar heter. Brukar tacka nej till så mycket jobbbfester som möjligt bara för att slippa dem alternativt gå hem innan de börjar.

  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (Förstår) skrev 2017-03-20 06:17:55 följande:

    Förstår precis. Har samma känsla inför dessa eviga musiktävlingar som är på varenda jobbfest. Jag kan absolut ingenting om musik, vet inte ens vad de låtar jag faktiskt gillar heter. Brukar tacka nej till så mycket jobbbfester som möjligt bara för att slippa dem alternativt gå hem innan de börjar.


    HAHA, håller med så himla mycket!

    Jag har dock börjat bli lite bättre nu med Spotify, när man bara kan klicka på låt efter låt och snabbt höra om det är den man söker.

    Om du kommer ihåg bara 4-5 ord ur en sångtext, googla dom plus ordet "lyrics" så får du fram låtnamn/artist. Leta sen upp dina favvolåtar på Spotify så har du snart lärt dig lite.
Svar på tråden Någon mer som hatar frågesport. Får panik!