• Äldre 19 Mar 15:20
    3257 visningar
    7 svar
    7
    3257

    När ställer ni fram påskpynt?

    När brukar ni börja ställa fram påskpyntet?
    Påsken är ju så kort...

  • Svar på tråden När ställer ni fram påskpynt?
  • Caramb­olan
    Äldre 19 Mar 15:33
    #1

    Ställer fram det helgen innan och tar bort det helgen efter. Men vi brukar inte ha så mycket, bara en vas med pyntat påskris och sen en hiskelig blandning av ungarnas påskpyssel från skola/förskola.

  • Äldre 19 Mar 15:37
    #2

    Söndagen innan långfredagen tar jag in riset så det hinner slå ut. Sen pyntar jag på onsdagen.

  • Äldre 19 Mar 15:38
    #3

    Och allt åker ut igen annandag påsk ..

  • Äldre 19 Mar 17:04
    #4

    Vad menar du med att påsken är kort? Den är ju i allafall längre än julen. Och dubbelt så lång jämfört med en vanlig helg. Så då kan vi vara säkra på att du inte pyntar något till jul.

  • Äldre 19 Mar 17:49
    #5
    Minimalen skrev 2017-03-19 17:04:37 följande:

    Vad menar du med att påsken är kort? Den är ju i allafall längre än julen. Och dubbelt så lång jämfört med en vanlig helg. Så då kan vi vara säkra på att du inte pyntar något till jul.


    Fast jag räknar julen som hela advent :)
  • Äldre 27 Mar 13:47
    #6

    Puffar

  • Stårsc­han
    Äldre 27 Mar 14:00
    #7

    Det var nog mest på 90-talet. Vi är alltid borta över påsken, så det känns meningslöst att sätta upp något hemma. Där vi är brukar vi ta fram lite dunvippor vissa år, andra år inte. Det beror på väder och vind, och hur det känns det året. På påskafton blir det äggvärmare från 80-talet på frukostäggen, om det blir sådana.

Svar på tråden När ställer ni fram påskpynt?