• LexaK

    Inköp av Airboard tips tack!

    Hej

    Jag ska köpa en Airboard till min son som fyller 8 år, en sådan står högst på önskelistan och flera av kompisarna har en.

    Jag skulle vilja ha tips och råd om modell/märke osv vilken som är bra. Googlat en del men det finns dåligt med information.

    Det som jag tittat på är att det ska vara ett batteri i från en känd tillverkare, de jag sett har batteri frön LG, godkänd laddare och gärna att det finns sådant gummi skin till så man kan skydda brädan.

    Prisklassen jag tänkt är 2000:- Max 2500:- men helst närmare den lägre summan. Det kan inte vara en med större 10 däck, han väger för lite för en sådan.

    Någon som handlat från rull.se ? De har bra pris på en PRO modell, står att den bar LG batteri.. men är misstänksam mot företaget då de knappt har några betyg samt att deras Facebook sida kan inte folk ge betyg till dem eller skriva, vilket jagntycker är lite konstigt.

    Har annars tittat på netonnet en Andersson modell, någon som har en sådan?

    Eller Denver?

    Teknikmagasinet har en, men det va lite surt att se att de höjt den med 500:-'sedan en vecka.

    Tacksam för tips och råd!

  • Svar på tråden Inköp av Airboard tips tack!
  • Itos

    Vi köpte vår på Teknikmagasinet. Håller med om att det är svårt att hitta bra info på nätet. Vi hade också krav på bra batteri o laddare efter skriverier i tidningar om att de kunde börja brinna. Vi valde att köpa i fysisk butik eftersom man då kan gå dit o ställa frågor om brädan och faktiskt också gå dit om man har några problem med den. ( vilket har hänt en gång att vi fått göra) Netonnet lämnar ingen garanti om barnet skulle vara ute i regn/fuktigt väder o köra o brädan blir fuktskadad. Det avgjorde valet för oss. Teknikmagasinet bräda ska tåla regn enligt deras garanti. Och dom har ju många olika överdrag att välja på. Och väldigt kunnig personal! (Det är väl det man betalar för )

  • Itos

    Nej! Det där blev ju fel! Hobbex köpte vi ju på! Byt ut TM mot Hobbes x i min förra text :)

Svar på tråden Inköp av Airboard tips tack!