• anli00

    Deklaration

    Jag fattar ärligt talat inte, nån som kan förklara. Alla år som vi haft huset så har både mannen o jag fått tillbaka strax över 10 000 men iår ska jag få betala 200 kr. Visst d är inte mkt o betala men d är lite skillnad mot att få tillbaka.....

  • Svar på tråden Deklaration
  • deklaration2017

    samma här, både för mig och mannen. har alltid, i alla år fått tillbaka pengar. kan inte på rak arm komma på något som vi har gjort som förändrats sedan tidigare år. i år får vi betala typ 2500kr var...

  • Aniiee

    Jag tycker at det verkar som att många har det här problemet i år. Inget har förändrats, ingen har bytt jobb eller sålt/köpt hus eler värdepapper, ingen har vunnit några miljoner på lotto, ingen har fått extrema löneförändringar och inga skatter verkar ha tillkommit, och ÄNDÅ har massor av människor kvarskatt på sina deklarationer.

    Jag börjar ju undra om felet inte ligger hos skatteverket.....


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • anli00

    Ja, faktiskt...d va lite min första tanke också att det måste blivit nåt fel hos Skatteverket. Det är ju en sak om man vet med sig själv att det hänt npt speciellt i ens liv som kan påverka men om det inte gjort det då "förväntar" man sig Juh att det ska va som alla andra år. Inte ens när jag va hemma o va föräldraledig så behövde jag betala tillbaka och det är ju annars en känd anledning till att skatteåterbäringen kan va förändrad....men nu, nä d verkar konstigt o än mer nu när det är fler som har likadant!

  • Klintsman

    Samma här!

    Betalat ruskigt med ränta detta deklarationsåret, så väntade mig en fin summa tillbaka, men icke! Har alltid fått tillbaka rätt bra pga huslån osv, så i år tänkte både jag och sambon att nu får vi lite mer över.. Men då får båda istället mindre i år! Har samma levnadssätt som föregående år.. Nåt känns helt fel.. :-/

  • anli00

    Visserligen är d inte det men att då som i mitt fall ha betalt in säg 10 000 för lite i skatt förra året har jag svårt o tro....

  • cloudberry79

    Nu har ju räntorna gått ner och om man lagt om lånen eller har obundna lån så betalar man ju mindre i ränta än tidigare. Du kan se på dina gamla deklarationer vad du haft för underskott av kapital jämfört med i år. Dessutom spelar annat in, som om du är på ny brytpunkt för grundavdrag och liknande.


    Just NO.
  • Klintsman

    Kollat lite, alla mina ränteavdrag har inte kommit in till Skatteverket!

    Ringer runt nu och får uppgifterna manuellt, trodde sånt här skötte sig själv?

    Redan fått tillbaka 4000 till på 2 samtal.. ????????????????

Svar på tråden Deklaration