• Äldre 20 Mar 21:26
    1090 visningar
    5 svar
    5
    1090

    ÄGGLOSSNING TROTS ORGALUTRAN??

    Är det nån som vet om man kan ägglossa spontant trots orgalutran (inbromsningssprutor) under stimulering inför ivf?? Det känns som jag har ägglossning på gång, och jag är skiträdd för att allt ska vara tomt vid äggplockning. Det ser annars så bra ut just nu!! Orolig!

  • Svar på tråden ÄGGLOSSNING TROTS ORGALUTRAN??
  • Äldre 20 Mar 21:40
    #1

    Det kan hända, men är ytterst ovanligt. Det kan kännas som äl, man kan ha alla äl-symptom, men det är bara som det ska p.g.a hormonerna. Glad

  • Äldre 21 Mar 12:00
    #2

    Jag har inte tagit samma medicin men jag under flera behandlingar fått samma känningar som jag normalt får vid ägglossning men det har inte varit någon ägglossning. Det är hormonerna som ställer till det :)

  • Äldre 23 Mar 10:33
    #3

    Du kan väll bara göra ett test hemma för att se hur det ser ut, har för mig att de kan säga om du är nära ägglossning, eller om den händer just nu


    www.billiga-tester.se/agglossningstest-c-4.html

  • Äldre 24 Mar 17:51
    #4
    Carlii skrev 2017-03-23 10:33:38 följande:

    Du kan väll bara göra ett test hemma för att se hur det ser ut, har för mig att de kan säga om du är nära ägglossning, eller om den händer just nu


    www.billiga-tester.se/agglossningstest-c-4.ht...


    Äl-test ska inte används vid IVF.
  • Äldre 19 Jan 10:37
    #5

    Det har hänt mig två gånger av två. Första ggn var det bara några som poppat, andra gången fanns inga äggblåsor kvar vid ÄP :(.

Svar på tråden ÄGGLOSSNING TROTS ORGALUTRAN??