• Elolinon

    30 års present, tips tack!

    Min sambo fyller snart 30 och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom i present!

    Vad har ni själva fått eller gett bort som varit uppskattat? :)

    Jag har tänkt att han ska få något roligt/fint men vet att han tänker mer praktiskt. Vi har just flyttat till ett hus med allt vad det innebär så han skulle säkert uppskatta något till hemmet (vi ska renovera en del in-och utvändigt och snygga till trädgården) Hans stora intresse är mountainbike och han är även intresserad av ekonomi och köper/säljer aktier en del.

    Om man inte ska ge en sak så kanske en upplevelse? :) men vad? Han är lite av en fegis så fallskärmshoppning och liknande går bort. Men skulle gärna se att han får något där fokus verkligen är på honom efter massa slit med hus, jobb och familj (vi har en son på 8 månader). Ja, som ni märker är jag helt clueless! Tar tacksamt emot alla tips och idéer :)

  • Svar på tråden 30 års present, tips tack!
  • Carambolan

    Var bor ni? Ett roligt fegisalternativ till fallskärmshoppning kanske kan vara att flyga i vindtunnel, till exempel hos bodyflight.se

    Kanske känns lite futtigt men kombinera med andra aktiviteter, mat och utgång till en heldag :)

  • ostpaj

    Han gillar mountainbike? Vet inte var ni bor, men i/utanför Gävle finns det något spår i en backe/genom skog och då cyklar man . Som jag har uppfattat det så går det ganska fort. Verkar skitkul! Frågan är bara vad fan det hette... >

  • Pavane12

    Jag fick en kanonsnygg ryggsäck från Osprey med tillhörande vätskesystem som jag bara äääälskar. Det är utformad för MTB och har små kluriga lösningar och fiffiga detaljer och kvalitén är superbra. Finns på bla. Addnature.

    En annan sak jag tänkte på (som alla förvisso har glädje av) är en sådan där stor hängmatta från fatboy. Grymt skön och helt perfekt efter en redig tur på hojjen.

    Lycka till!

  • sobrio88

    Sambon fick en havsfisketur (en dagstur) ett år när han fyllde år. Det var väldigt uppskattat eftersom han är fiskeintresserad och vi bor några timmar från havet så det är nåt han aldrig hade gjort förut. Så mitt tips är en upplevelse som är knuten till ett intresse :)

Svar på tråden 30 års present, tips tack!