• JNike

    Borglig vigsel och fest?

    Önskar höra hur ni gifte er och om ni hade fest för nära och kära hemma eller i en hyrd lokal/ett ställe. Bjöd ni på mat eller var det bara fest? Vad hade ni på er?

  • Svar på tråden Borglig vigsel och fest?
  • Lena

    Jag hade traditionell vit brudklänning med stor kjol och släp. Min man hade frack.

    Efteråt hade vi lunch och åkte på bröllopsresa. När vi kom tillbaka hade vi bröllopsfest.

  • lilly

    Kan svara hur mina föräldrar gjorde :) De gifte sig borgeligt, jag, min styvpappas dotter och hennes man samt min styvfars bror var med som gäster. Därefter åkte vi hem till oss, sen kom närmsta släkten och några grannar (kanske 15 personer totalt) och gratulerade och fick lite smörgåstårta som vi hade beställt. Vi hade köpt lite mousserande vin som vi bjöd på sen på kvällen gick folk hem rätt tidigt. På natten åkte dem iväg på semester. Min styvfar hade kostym och min mamma hade en lila klänning med en svart spets. :)

  • elyse

    Vi hade svart och rött. Jag en svart satinklänning från Tradera och röda skor med klack. Efter vigseln, som var i vår trädgård och med närmsta familjen närvarande, fikade vi med tårta och kaffe. Några timmar senare hade vi grillfest med ett trettiotal gäster.

  • BuoBä

    Vi hade bara två vittnen som vi lunchade med efterråt, men jag har varit på en borgerlig vigsel där det var stor baluns på ett slott med stor klänning, tal och alla andra klassiska tillbehör.

  • JNike

    Lena vad hade ni för fest? Skickades inbjudningar? Bjöd ni på mat eller var det betal/öppen bar? Kul och höra hur andra gjorde

  • Lena

    Först trerätters middag med serveringspersonal. Sen bar med bartender och självkostnadspris. Senare tårta, kaffe och avec.

  • Linnis92

    Kan säga hur vi kommer ha det:

    Borglig vigsel vid havet och sen grillfest hemma i trädgården. Bar till självkostnadspris. Vid vigseln kommer jag ha en elegant vit klänning och min sambo kostym. Sen byter vi om till något smidigare till festen.

  • Themis

    Vi gifte oss borgerligt i stadshallen och blev vigda av en vän till familjen. Vi hade frack/bröllopsklänning men inte släp eller slöja, det tycker jag blir lite för mycket.

    Vi hade med föräldrar och syskon bara när vi gifte oss (men nära vänner som ville se oss på dagen fick komma och gratta efter vigseln och vi fikade då alla tillsammans, alla bodde nära). Vi åkte sedan ut till ett slott i närheten för fotografering i parken och bjöd familjen på trerättersmiddag där. Vi låg kvar över natten, övriga åkte hem. 

    Vi höll sedan en stor fest för våra vänner i hyrd lokal någon månad efteråt, men utan att kalla det bröllopsfest och utan några önskemål om presenter. Anledningen var att min man inte tycker om att stå i centrum och det kändes bättre för honom att gifta sig på det sättet.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden Borglig vigsel och fest?