• Anonym (Tjej)

    Behöver hjälp: Att jobba natten till fredag och sen dagspass på lördag...är det verkligen ok??? Jag klarar inte sånt!!

    Hej.
    Jag tackade ja till att ta ett nattpass på mitt jobb (ist för kvällspass). Nu verkar det ha blivit missförstånd mellan mig och min chef då han menar att han sa att jag skulle komma tillbaka på lördagen som vanligt....men enl mig sa han inte alls det.

    Jag tycker det känns väldigt väldigt tufft att gå av nattpasset 7:15 på fredag morgon och sen börja jobba 07:00 på lördag morgon.
    Är det verkligen ok att jobba så??

    Jag tycker det är jobbigt att vända på dygnet och trodde verkligen inte att jag skulle behöva jobba lördag dag när jag tackade ja till nattarbetet.

  • Svar på tråden Behöver hjälp: Att jobba natten till fredag och sen dagspass på lördag...är det verkligen ok??? Jag klarar inte sånt!!
  • Kjell2
    Anonym (Tjej) skrev 2017-03-23 18:46:19 följande:

    Hej.

    Jag tackade ja till att ta ett nattpass på mitt jobb (ist för kvällspass). Nu verkar det ha blivit missförstånd mellan mig och min chef då han menar att han sa att jag skulle komma tillbaka på lördagen som vanligt....men enl mig sa han inte alls det.

    Jag tycker det känns väldigt väldigt tufft att gå av nattpasset 7:15 på fredag morgon och sen börja jobba 07:00 på lördag morgon.

    Är det verkligen ok att jobba så??

    Jag tycker det är jobbigt att vända på dygnet och trodde verkligen inte att jag skulle behöva jobba lördag dag när jag tackade ja till nattarbetet.


    Ja, det är oftast ok.. Kolla ditt kollektivavtal eller fråga ditt fack.
  • Anonym (Man)

    Kolla med ditt fack vad som gäller för dygnsvila. Minns inte reglerna på rak arm.

  • Carambolan

    Elva timmars dygnsvila brukar vara minimum så det där är sannolikt väl inom de tillåtna ramarna ovsett kollektivavtal.

  • Anonym (Anna)

    Jag har jobbat som undersköterska visserligen bara i 4år men de där låter lite tufft ja..

  • taquine

    Klart det är ok.. Du är ju ledig fredag. Se till att inte sova hela dagen bara.så du kan sova fredag natt
    Och jo du klarar det;)


    Goodness me
  • Unaangelita
    taquine skrev 2017-03-23 19:00:42 följande:
    Klart det är ok.. Du är ju ledig fredag. Se till att inte sova hela dagen bara.så du kan sova fredag natt Och jo du klarar det;)
    Goodness me

    Haha va?! Ledig fredag? Ta jobbar ju 7 h och 15 min på fredag, tycker du det är att vara ledig? Jaja alla tycker vi ju olika. TS, det är Ok att arbeta såna vändpass om det inte sker för ofta, tror 3 Tillfällen på 6 veckor är tillåtet enligt vårt kollektivavtal. Så kolla i ert kollektivavtal vad som gäller.
  • Anonym (jobbigt)

    Det är nog okej enligt reglerna, du får ju vila ett helt dygn. Men det låter verkligen skitjobbigt, i alla fall om man gör det mer än vid ett enstaka tillfälle. Själv hade jag antagligen gått in i väggen rätt fort om jag hade jobbat så oregelbundna tider.

  • taquine
    Unaangelita skrev 2017-03-23 19:12:01 följande:

    Haha va?! Ledig fredag? Ta jobbar ju 7 h och 15 min på fredag, tycker du det är att vara ledig? Jaja alla tycker vi ju olika. TS, det är Ok att arbeta såna vändpass om det inte sker för ofta, tror 3 Tillfällen på 6 veckor är tillåtet enligt vårt kollektivavtal. Så kolla i ert kollektivavtal vad som gäller.
    Hur är det med läsförståelsen?Hon jobbar natt till fredag och går av 7,15
    Goodness me
  • modsey

    Troligen helt inom ramen för ert avtal ( vård?)Tips till nästa gång. Gör ett turbyte i stället och förankra vad som gäller innan du tackar ja. Nu har du i stället för ett byte fått ett övertidspass du kommer få kval lön för i stället.

Svar på tråden Behöver hjälp: Att jobba natten till fredag och sen dagspass på lördag...är det verkligen ok??? Jag klarar inte sånt!!