• Stolt Farsa

    När kommer barnbidraget?

    Om den 20:e är en lördag/söndag eller helgdag? Kommer det vardagen innan eller efter?

  • Svar på tråden När kommer barnbidraget?
  • Ooops

    Om den 20 är på lördagen så är utbetalning på fredagen. Är den 20 på söndagen är utbetalning på måndagen.

  • Lia4
    Ooops skrev 2017-03-23 19:37:29 följande:

    Om den 20 är på lördagen så är utbetalning på fredagen. Är den 20 på söndagen är utbetalning på måndagen.


    Nej, det kommer alltid på fredagen.
  • Ooops
    Lia4 skrev 2017-03-23 19:38:40 följande:

    Nej, det kommer alltid på fredagen.


    Konstigt, min son är 9 och jag har alltid fått på måndagen om den 20 är på söndagen
  • Lia4
    Ooops skrev 2017-03-23 19:42:53 följande:

    Konstigt, min son är 9 och jag har alltid fått på måndagen om den 20 är på söndagen


    Min äldsta är 14 och vi har aldrig fått senare än den 20:e. Det står även på fk hemsida. Vårdbidrag däremot betalas ut närmsta dag före eller efter.
  • Holma

    Barnbidraget är enda bidraget från FK som kommer på fredag även om 20 de är på en söndag

  • Ooops
    Lia4 skrev 2017-03-23 19:38:40 följande:

    Nej, det kommer alltid på fredagen.


    Konstigt, min son är 9 och jag har alltid fått på måndagen om den 20 är på söndagen
    Ooops skrev 2017-03-23 19:42:53 följande:

    Konstigt, min son är 9 och jag har alltid fått på måndagen om den 20 är på söndagen


    Jag googlade och det står att utbetalningen är på fredagen. Men jag får på måndagen om det är på söndagen. Skumt.
  • Lia4
    Ooops skrev 2017-03-23 19:44:52 följande:

    Konstigt, min son är 9 och jag har alltid fått på måndagen om den 20 är på söndagenJag googlade och det står att utbetalningen är på fredagen. Men jag får på måndagen om det är på söndagen. Skumt.


    När du säger det så kommer jag ihåg nu att de fem första åren vi hade barn fick vi barnbidraget den 18:e. Var aldrig någon som trodde på mig :D. De kanske gör lite olika ändå..
  • Griseknoen35
    Lia4 skrev 2017-03-23 19:46:54 följande:
    När du säger det så kommer jag ihåg nu att de fem första åren vi hade barn fick vi barnbidraget den 18:e. Var aldrig någon som trodde på mig :D. De kanske gör lite olika ändå..
    Fick också den 18 i några år, vissa fick det men sen skärptes det.

    Ts, är den 20 en helgdag så kommer BB vardagen innan. Aldrig efter den 20.
  • Frontline

    Skitsamma när den kommer bara den kommer..
    Står man och faller på att barnbidraget ska komma in har man andra problem...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (S)
    Frontline skrev 2017-03-25 01:32:02 följande:

    Skitsamma när den kommer bara den kommer..

    Står man och faller på att barnbidraget ska komma in har man andra problem...


    Vad bra att du har sluppit uppleva de problemen då! Duktig du är.
  • Frontline
    Anonym (S) skrev 2017-03-25 08:28:48 följande:
    Vad bra att du har sluppit uppleva de problemen då! Duktig du är.
    Duktig vet jag inte, men om man inte klarar sig om barnbidraget kommer 1 dag senare så ska man nog kolla över hur man lever..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Stolt Farsa
    Frontline skrev 2017-03-25 01:32:02 följande:

    Skitsamma när den kommer bara den kommer..

    Står man och faller på att barnbidraget ska komma in har man andra problem...


    Tja. Jag står absolut inte och faller med det. Vill bara ha kontroll.
  • Solgåva

    Men se där! Jag fick också BB den 18:e i några år. Sen ändrades det plötsligt tillbaka till den 20:e. Trodde att det blivit "fel inställning" på min BB-utbetalning på nåt vis men då var jag inte den enda alltså! Jag tyckte om att få det den 18:e .

  • Solgåva
    Solgåva skrev 2017-03-26 20:57:26 följande:

    Men se där! Jag fick också BB den 18:e i några år. Sen ändrades det plötsligt tillbaka till den 20:e. Trodde att det blivit "fel inställning" på min BB-utbetalning på nåt vis men då var jag inte den enda alltså! Jag tyckte om att få det den 18:e .


    (Och det skulle vara en blink-smiley efter sista meningen...)
Svar på tråden När kommer barnbidraget?