• Anonym (arg mamma)
    Äldre 23 Mar 20:33
    20016 visningar
    130 svar
    130
    20016

    Lämpligt på fsk?!

    Hej!

    Min femåriga dotter kommer hem från fsk och sjunger "Omg, look at my but" och om att bada naken på Sergels torg. Hur kan fsk spela sådan musik för barnen?! Jag anser att det är totalt olämpligt. Jag har försökt höra mig för lite bland de andra föräldrarna, men alla bara "sånt lyssnar mina barn på hela tiden", va?!
    Jag har förbjudit min dotter att sjunga dylika låtar hemma, men det fortsätter ju på fsk..
    Vad tycker ni om det är här och är det ens någon idé att ta upp det här med fsk om man är den enda föräldern(förutom min man) som tycker illa om det här?

  • Svar på tråden Lämpligt på fsk?!
  • Anonym (arg mamma) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 20:49
    #1

    Nån?

  • Äldre 23 Mar 20:55
    #2

    "Omg " låten vet jag inte vilken den är - låter väl så där att små barn säger det - men bada naken låter hade jag inte haft några problem med, den är ju ganska harmlös!

  • Äldre 23 Mar 20:56
    #3
    +1

    Alltså, har ni aldrig igång radion i bilen? TV:n? Går i affärer där musik spelas..?

  • Äldre 23 Mar 20:58
    #4

    Och oavsett om jag eller någon annan här tycker det är ok eller inte så verkar ju andra föräldrar på er fsk låta sina barn lyssna på sådant. Det skulle inte kunna vara så att andra barn sjungt sådant och din dotter tar efter? (Alltså inte att pedagogerna aktivt spelar upp för barnen)

  • Anonym (arg mamma) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 21:04
    #5
    Dixie skrev 2017-03-23 20:55:34 följande:
    "Omg " låten vet jag inte vilken den är - låter väl så där att små barn säger det - men bada naken låter hade jag inte haft några problem med, den är ju ganska harmlös!
    Jag kände inte heller till låten innan, men googlade... fy fan. Jag hade kanske inte reagerat på "bada naken" om den spelats enstaka gånger och inte i kombination med massa andra olämpliga låtar.
  • Anonym (arg mamma) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 21:06
    #6
    fjanten skrev 2017-03-23 20:56:49 följande:
    Alltså, har ni aldrig igång radion i bilen? TV:n? Går i affärer där musik spelas..?
    I bilen lyssnar på vi på p1 eller p2 så där spelas inget sånt och i affären spelas det säkert, men jag lyssnar inte så jag vet inte säkert. Vad har det med saken att göra dock? Det är skillnad på att inte kunna hjälpa att "utsättas" för saker i exempelvis en affär och att aktivt lyssna, lära texten, uppträda till etc...
  • Anonym (arg mamma) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 21:08
    #7
    fjanten skrev 2017-03-23 20:58:43 följande:
    Och oavsett om jag eller någon annan här tycker det är ok eller inte så verkar ju andra föräldrar på er fsk låta sina barn lyssna på sådant. Det skulle inte kunna vara så att andra barn sjungt sådant och din dotter tar efter? (Alltså inte att pedagogerna aktivt spelar upp för barnen)
    Jag blev allvarligt talat chockad när jag fick höra att det var vardag för andra barn att lyssna på dylik musik och till och med se mtv och youtube oövervakade...
    Jag har pratat mycket med dottern om det här och vet säkert att de spelar sådan här musik när de har disco och sångsamlingar(sjukt!).
  • Anonym (x)
    Äldre 23 Mar 21:18
    #8

    Förstår hur du tänker. Men samtidigt så kan jag titta tillbaka till när man själv växte upp. Man gick runt och sjöng på "scatman" och "vi ska ooa hela natten", "vill ha dig i mörkret hos mig" så högt man kunde, men ingen hade någon aning om vad det var sångerna egentligen handlade om (förutom de vuxna då). Det är egentligen nu som vuxen man kan skratta lite åt sig själv som gick runt och sjöng på de låtarna, och småskratta lite eftersom man vet att mina föräldrar antagligen förstod vad låtarna handlade om (många av låtarna man lyssnade på var ju på engelska, precis som för barnen idag). Men eftersom barnen idag säkert inte heller fattar vad låtarna egentligen handlar om så tycker jag att det är ganska så harmlöst.

  • Anonym (arg mamma) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 21:24
    #9
    Anonym (x) skrev 2017-03-23 21:18:35 följande:
    Förstår hur du tänker. Men samtidigt så kan jag titta tillbaka till när man själv växte upp. Man gick runt och sjöng på "scatman" och "vi ska ooa hela natten", "vill ha dig i mörkret hos mig" så högt man kunde, men ingen hade någon aning om vad det var sångerna egentligen handlade om (förutom de vuxna då). Det är egentligen nu som vuxen man kan skratta lite åt sig själv som gick runt och sjöng på de låtarna, och småskratta lite eftersom man vet att mina föräldrar antagligen förstod vad låtarna handlade om (många av låtarna man lyssnade på var ju på engelska, precis som för barnen idag). Men eftersom barnen idag säkert inte heller fattar vad låtarna egentligen handlar om så tycker jag att det är ganska så harmlöst.
    Jag vet faktiskt inte om jag gjorde det, men jag tycker inte att fel förr kan rättfärdiga ett fel nu. Min dotter har fått förklarat för sig(från PEDAGOGERNA!) vad "omg-låten" betyder och kom hem och visade en väldigt obscen dans som de andra tjejerna lärt henne och som deras föräldrar okejade. What liksom?!
    Men jag tycker att det kvittar om de inte förstår vad det handlar om, det är obscent och olämpligt för det. Att de dessutom får se på musikvideor till och lär sig danser är förfärligt!
  • Anonym (Sluuu­uta)
    Äldre 23 Mar 21:27
    #10
    +1

    Amen snälla sluta du är sån förälder som ska klaga på allt.

    Det där ditt barn sjunger på-Omg look at My but, du tror inte hon sett reklamen för barnfilmen sing? Det är ju harmlöst,

    Säg nån unge dom inte gillar bada nakna sången. Var inte så allvarlig, barnet lägger mer märke till sångerna när ni förbjuder det. Låter man det va så blir det inte konstigt och det glöms bort.

    Youtube är en snbsn grej där kan jag hålla med om att nan måste ha koll på vad de tittar på för där finbs mycket skiit.

Svar på tråden Lämpligt på fsk?!