• Aliciagmen

    BYTA OMBUD VÅRDNADSTVIST

    Hej,

    Jag är i en vidrig sits. Är i en vårdnadstvist med en man som inte ens tittat åt sin sons håll på över sex månader, han har misshandlat mig flera gånger, och han har inte lagt ett öre på sin son sedan jag lämnade honom. Vår son är 1 år och väldigt mammig. Pappan har blivit en främling för vår son och kan således inte vara ensam med honom utan att gråta otröstligt.

    På den muntliga förhandlingen yrkade jag på umgängesstöd för att de ska återanknyta och sedan gå vidare till umgänge. Pappan ville ha umgänge varje lördag i 4 h. Mitt ombud är ett girigt monster som bara bryr sig om pengar, och han framförde inte det allra viktigaste. Han var nonchalant och självgod under hela förhandlingen. Förhandlingen höll på och avsluta då jag tog över alla papper och försökte kortfattat beskriva vad jag ville och varför. Det gick självklart åt skogen. Dessutom har jag anmält exmannen för misshandel, kvinnofridskränkning samt egenmäkigt förfarande av egendom - något som inte framkom alls under muf.

    Idag kom ett beslut om att pappan ska få honom i 4 h varje lördag, och det är för mig inte rimligt. Han är inte en lämplig förälder och min son känner inte honom.

    Jag behöver hjälp. Jag har tidigare ansökt om att byta ombud (får rättshjälp) men blev nekad. Jag kommer att ansöka igen, så mina två frågor är följande:

    - Är det någon som lyckats byta ombud vid vårdnadstvist och på vilka grunder?

    - VEM ÄR DEN TUFFASTE OCH BÄSTA VÅRDNADSTVISTADVOKATEN I STOCKHOLM?

  • Svar på tråden BYTA OMBUD VÅRDNADSTVIST
  • Långbenopluto

    Han verkar vara en skitstövel, men ert barn har rätt att träffa honom trots det. Så att lägga en massa pengar på advokater är lönlöst.....

  • Fredagstoffeln

    Erat barn har umgängesrätt med han  ..inget du kan ta ifrån han ...var glad ist att han vill träffa erat gemensamma barn ist..allt bråk mellan er ska inte gå ut över barnet ....tänk så här han kan bara bli bättre 

  • Vet hur

    Det kanske är så att din advokat vet att det är svårt eller kanske tom kan bli problem för dig att helt vägra att barnet träffar pappa. Min advokat sa till mig att man har höga krav på sig att se till att umgänget funkar. Att man måste förbereda och göra barnet tryggt. En polisanmälan räcker inte heller långt om man inte kan bevisa våldet. Om du redan har försökt att byta kanske det är bättre att lugna sig. Tänk om det slår tillbaka på dig och pappan gynnas? Risken är att domstolen tycker att du inte kan leva upp till lagen som säger att barnet har rätt till pappan. Det är så jag fått det förklarat.

    Tror inte att det ser bra ut att försöka byta ombud igen. Tycker du ska lyssna på advokaten som förhoppningsvis varit med förr. 

  • Aniiee

    Nej, det låter inte rimligt. Er son behöver ju träffa sin pappa varje dag för att få en fungerande relation och anknytning.....


    I'm better than you because I'm better than you. It's that simple.
Svar på tråden BYTA OMBUD VÅRDNADSTVIST