• förvirradtjejpå18vårar

    Hjälp med förhållande

    Hej, jag är en 18 årig tjej som är tillsammans med en 23 årig man. Vi har träffats till och från sen september, det har varit en berg och dal bana ochhan är missbrukare så ett tag hade han förhållande med både mig o en annan tjej samtidigt. Nu går han på behandlingshem o varit nykter en månad. Vi är förlovade med och jag har panik emellanåt, jag vet att han inte är otrogen nykter också och han har många bra egenskaper. Men jag känner att när jag vill berätta något jag tycker han gjort fel så kan jag inte säga hur jag känner för att han försvarar Sig bara o lägger de på mig, o jag blir nervös o rädd för att säga något, sen ber han om ursäkt för de men de händer varje gång. Det kändes mer som i början efter jag förlät han för otroheten att vi matchade, har hamnat i underläge o var okej me de men nu känns de som jag blivit starkare och då ser jag saker på ett annat sätt, känns som att ibland når vi inte fram till varandra. Vi har väldigt bra sexliv och han började med en ny grej att han är pappa och jag lilla flickan eller dottern och jag tänder på det väldigt mycket men känns som att jag på något sätt inte kan vara mig själv har panik ångest ibland över vårt förhållande. Vet inte vad jag ska göra

  • Svar på tråden Hjälp med förhållande
  • Carambolan

    Han är missbrukare. Han är otrogen. Han lägger skulden för sina problem på dig. Du kan inte vara dig själv med honom.

    Du förtjänar bättre.

  • Farfallos

    Köp dessa på IKEA (RIKTIG heter de) och kläm fast på olika ställen på kroppen. På insidan överarmarna känns det lite extra, så där bör du ha minst fem på varje arm. Lika så på insidan låren. Häng därefter olika små saker i krokarna. Allt detta kommer att göra så förbannat ont att du kommer glömma av vilket svin din pojkvän är och hur sjuk er relation är.



    ...eller också inser du att du aldrig kommer att må bra eller få ett harmoniskt liv med denna man och lämnar honom omedelbart och ägnar dig åt något som bygger upp din självkänsla.
  • äldreochklokare

    Givetvis ska du inte fortsätta med det där förhållandet. Det vet du innerst inne.

Svar på tråden Hjälp med förhållande