• kvarnfot

    F!?

    Hur tusan kan F! locka drygt 2%? Har folk inget vett eller orkar dom helt enkelt inte läsa vad partiet vill?
    Läste i Expressen att F! skulle kosta skattebetalarna 500 miljarder extra om deras politik skulle genomföras.
    Sedan finns det ju så många knasiga förslag att man bara häpnar....

  • Svar på tråden F!?
  • Carambolan

    Fanns det någon jämförelse mot de andra partiernas kostnader då? Jag menar, alla partiprogram innehåller ju en lång önskelista med saker de drömmer om att göra men aldrig kommer kunna göra eftersom all politik kräver kompromisser. Jag är inte säker på att F! har dyrare drömmar än något annat parti?

  • Anonym (...)

    Man får komma ihåg att 98% inte väljer att rösta på FI. De få som gör det är främst unga. Jag tycker det är logiskt med tanke på att unga inte berörs av skattetrycket på samma sätt som t.ex villaägare, pensionärer, småbarnsfamiljer, och företagare.

  • kvarnfot
    Carambolan skrev 2017-03-24 11:50:49 följande:

    Fanns det någon jämförelse mot de andra partiernas kostnader då? Jag menar, alla partiprogram innehåller ju en lång önskelista med saker de drömmer om att göra men aldrig kommer kunna göra eftersom all politik kräver kompromisser. Jag är inte säker på att F! har dyrare drömmar än något annat parti?


    Det andra partierna förutom V håller sin budget i förhållande till det intäkter som finns. Det gör INTE F!....
  • kvarnfot
    kvarnfot skrev 2017-03-24 12:38:27 följande:
    Det andra partierna förutom V håller sin budget i förhållande till det intäkter som finns. Det gör INTE F!....
    Det handlar alltså om 500 miljarder utöver den totala budgeten som ligger på knappt 1000 miljarder.
  • Poascenko
    kvarnfot skrev 2017-03-24 11:31:56 följande:

    Hur tusan kan F! locka drygt 2%? Har folk inget vett eller orkar dom helt enkelt inte läsa vad partiet vill?
    Läste i Expressen att F! skulle kosta skattebetalarna 500 miljarder extra om deras politik skulle genomföras.
    Sedan finns det ju så många knasiga förslag att man bara häpnar....


    Vad skulle det kosta skattebetalaren om SD vinner? Exklusiv alla rättegångar om pedofili och skattesvek?
  • kvarnfot
    Poascenko skrev 2017-03-24 13:46:49 följande:
    Vad skulle det kosta skattebetalaren om SD vinner? Exklusiv alla rättegångar om pedofili och skattesvek?
    Nu gillar jag inte SD, men undrar vad i deras budget som är så verklighetsfrämmande som hos F!?
  • Poascenko
    kvarnfot skrev 2017-03-27 07:55:52 följande:
    Nu gillar jag inte SD, men undrar vad i deras budget som är så verklighetsfrämmande som hos F!?
    Låt mig säga såhär:

    Öka polisstyrkan är det inte något fel på, men det kostar.
    Stänga gränserna, kostar.
    Sparka ut alla flyktingar, kostar.
    Sparka ut alla dessa flyktingar till sina hemland, kostar ännu mer pengar.
    Får personalbrist pga av inte någon svarting längre städar kommunens toa, kostar riktiga pengar.
    Hålla kvinnofolk hemma vid spisen, så många skattebetalare finns det inte ens. 
    Sänka vårdkostnaderna för kvinnor, kostar pengar... mm.

    Och nu berättar om för mig, på vilket sätt skiljer sig dessa krav på skattepengar olika partier emellan?
  • kvarnfot
    Poascenko skrev 2017-03-27 20:49:03 följande:
    Låt mig säga såhär:

    Öka polisstyrkan är det inte något fel på, men det kostar.
    Stänga gränserna, kostar.
    Sparka ut alla flyktingar, kostar.
    Sparka ut alla dessa flyktingar till sina hemland, kostar ännu mer pengar.
    Får personalbrist pga av inte någon svarting längre städar kommunens toa, kostar riktiga pengar.
    Hålla kvinnofolk hemma vid spisen, så många skattebetalare finns det inte ens. 
    Sänka vårdkostnaderna för kvinnor, kostar pengar... mm.

    Och nu berättar om för mig, på vilket sätt skiljer sig dessa krav på skattepengar olika partier emellan?
    Tja inte kostar det 500 miljarder extra som F! program gör!
    Dessutom är budgeten för att ta hand om nyanlända 72 miljarder i år så en del av det lär väl bekosta resan hem för dessa. Stängda gränser har vi sedan snart 1.5 år...
    Öka polisstyrkan är ju något som det flesta partier förespråkar, men inte du kanske.
  • kvarnfot

    "Gudrun Schyman påstår att man inte kan skydda kvinnors rättigheter med vapen. Kvinnorna i Peshmerga motbevisar henne varenda dag.


    Här har vi kvinnor som dag in och dag ut slår ut modern tids värsta kvinnohatare, våldtäktsmän och barbarer. Med vapen?inte kramar.


    Fullkomligt naivt att tro att man bekämpar IS-terrorister med normkritik och samtal. Nej, verkligheten är svår och kräver krafftag."


  • kvarnfot
    Jag såg att F! låg på 3 plats på listan över det företag/organisationer med absolut sämst förtroende! 
  • Helgonet

    F! har tydligen inga gränser alls....
    Citerar nyhet jag läste nyss:
    "Det är bara några veckor sedan Victoria Kawesa valdes till ny partiledare i Feministiskt Initiativ för att leda partiet sida vid sida med Gudrun Schyman. Och redan nu har det avslöjats att hon har kopplingar till flera kända islamister.

    Islamism och feminism känns inte som en särskilt bra kombination, med tanke på att det är islamismen i förorten som dominerar kvinnoförtrycket."

  • kvarnfot
    Helgonet skrev 2017-04-20 09:58:49 följande:

    F! har tydligen inga gränser alls....
    Citerar nyhet jag läste nyss:
    "Det är bara några veckor sedan Victoria Kawesa valdes till ny partiledare i Feministiskt Initiativ för att leda partiet sida vid sida med Gudrun Schyman. Och redan nu har det avslöjats att hon har kopplingar till flera kända islamister.

    Islamism och feminism känns inte som en särskilt bra kombination, med tanke på att det är islamismen i förorten som dominerar kvinnoförtrycket."


    Varför blir jag inte förvånad....
  • kvarnfot

    Victoria Kawesa sa för ett tag sedan: "Det är viktigare än någonsin att möta hat med öppenhet". Vad gör hon, låser sin FB-sida för utomstående när det kommer fram att hon har flera kontroversiella islamister som vänner.....

Svar på tråden F!?