• Anonym (Blondy)

    Ska jag träffa mitt ex? snälla hjälp mig

    JÄTTETACKSAM OM NI ORKAR LÄSA OCH SVARA

    En kille jag var tillsammans med för några år sen tog det slut efter ett stort svek. Han betydde mycket för mig men jag vill inte ha förhållandet med honom igen

    Vi har kontakt IBLAND SÄLLAN men har inte träffats sen dess. Nu verkar det som att han vill bli tillsammans igen. Jag vill vara singel och har hela tiden sagt samma sak under våran kontakt. Jag nöjesträffar män ibland och kan eventuellt tänka mig detta med honom också. Han vet om vilka jag träffar.

    Men NU säger han jag minns inte exakt hur han formulerade men antingen sa han att han tänkt sig eller att han har planerat det. Han har tänkt sig/planerat att vi ska flytta ihop framöver. Det kändes knasigt nu när han sa det och jag vet inte hur jag ska tänka om det

    Hur ska jag förhålla mig?
    Hur ska jag hantera honom?

    Jag skulle vilja umgås igen en del av mig, men vill inte att det går överstyr och vill inte heller ge falksa förhopningar. Jag säger hela tiden sanningen om att jag inte vill bli tillsammans igen.
    Han vill träffas på samma sätt som jag träffar de andra killarna men jag är rädd att han inte kommer nöja sig med det och jag vill inte att han ska bli sårad

    Har funderat över alternativet att klippa kontakten helt men det känns lite väl dramatiskt men det kanske är det bästa för oss båda JAG VET INTE.

    och en sak till, ibland har han inte tid, trots att han gör gällande att jag är det viktigaste för han är inte det också konstigt? Det gör inte mig något om han inte har tid men är inte det lite motsägelsefullt?

    Jag tycker att hans beteende är lite märkligt och jag blir orolig för honom även om jag är medveten om att han inte är mitt ansvar längre.

    Mycket grubbel och funderingar har ni några bra råd som kan hjälpa mig snälla?

  • Svar på tråden Ska jag träffa mitt ex? snälla hjälp mig
  • Anonym (T)

    Om du inte vill bli tillsammans, och han vill det, så är det ingen idé att träffas. Det kommer bara skapa konflikter och sårade känslor.

  • Scoops

    Gillar du drama? - Då ska du träffa honom. Det finns bara drama, drama och drama att hämta där.
    Gillar du inte drama? - Träffa honom inte. 

    Ex brukar vara ex av en anledning. Försök komma ihåg den...

  • Anonym (what?)

    Ni har inte varit ihop på flera år. Ni har högst sporadisk kontakt, och han säger att "han planerat att ni ska flytta ihop"?

    Har han haft missförstått så han har tappat de sista åren och tror att ni ff är ihop eller vad är grejen? Låter helknasigt att någon skulle säga att man tänker sig flytta ihop med någon man inte ens är ihop med, och faktiskt varit ihop med men det tog slut. 

    Tycker du inte ska ha kontakt med honom alls 

  • Anonym (Blondy)
    Anonym (what?) skrev 2017-03-24 11:48:13 följande:

    Ni har inte varit ihop på flera år. Ni har högst sporadisk kontakt, och han säger att "han planerat att ni ska flytta ihop"?

    Har han haft missförstått så han har tappat de sista åren och tror att ni ff är ihop eller vad är grejen? Låter helknasigt att någon skulle säga att man tänker sig flytta ihop med någon man inte ens är ihop med, och faktiskt varit ihop med men det tog slut. 

    Tycker du inte ska ha kontakt med honom alls 


    det verkar som att han alltid trott vi ska bli tillsammans igen. Han har sen vi gjorde slut återkommande uttryckt känslor

    jag tror inte att han har något slags "glapp i tiden" och glömt att vi gjort slut om du menade så

    Varför tror du att det är bäst att inte ha kontakt alls? Hur skulle jag isåfall säga det till honom?
  • Anonym (Blondy)
    Scoops skrev 2017-03-24 11:45:16 följande:

    Gillar du drama? - Då ska du träffa honom. Det finns bara drama, drama och drama att hämta där.
    Gillar du inte drama? - Träffa honom inte. 

    Ex brukar vara ex av en anledning. Försök komma ihåg den...


    vilken typ av drama menar du? Det kan väl vara något positivt? Jag vill gärna att det händer grejer men inte att någon blir ledsen eller så

    det känns på ditt inlägg som att det skulle vara drama negativt på något sätt?

    jo jag vet om anledningen men jag tänkte om vi bara kunde träffas och ha trevligt och inte ha samma bundenhet som i ett förhåållande så kanske den anledningen blir irrellevant... överspelad så länge man inte lovar varandra ett seriös förhållande
  • Ösbm1937

    Som jag har förstått det vill du vara singel och inte ha nåt seriöst med en man. Han vill att ni ska flytta ihop. Det säger väl sig självt att era förväntningar inte matchar? Vill du flytta ihop med honom? Om inte så får du nog säga det till honom. Om du börjar strula runt med honom kommer han väl tro att ni ska bli ihop igen. Vill du vara singel eller ihop med honom? Välj det ena och håll dig till det. Om du vill vara singel är det enklast att hålla dig borta från honom. Du får också gärna förklara varför drama skulle vara något bra. De förhållande med massa drama brukar vara rätt så dysfunktionella.

  • Anonym (Who cares)

    Ts. Träffa honom. Ha kaos. Bli arg. Kasta saker. Få en bokhylla i huvet. Bli bedragen. Hota de andra tjejerna och bli anmäld för misshandel. Gråt. Bli deprimerad. Bli distraherad och förvirrad. Lev i kaos. Det är ju det du vill . Gör det då.

  • Anonym (Blondy)
    Ösbm1937 skrev 2017-03-24 12:56:32 följande:

    Som jag har förstått det vill du vara singel och inte ha nåt seriöst med en man. Han vill att ni ska flytta ihop. Det säger väl sig självt att era förväntningar inte matchar? Vill du flytta ihop med honom? Om inte så får du nog säga det till honom. Om du börjar strula runt med honom kommer han väl tro att ni ska bli ihop igen. Vill du vara singel eller ihop med honom? Välj det ena och håll dig till det. Om du vill vara singel är det enklast att hålla dig borta från honom. Du får också gärna förklara varför drama skulle vara något bra. De förhållande med massa drama brukar vara rätt så dysfunktionella.


    men som jag skrivit så har jag ju sagt till honom sanningen precis hur jag känner och tänker, hur skulle han då tro att vi ska bli ihop?

    jo resonemanget du för fram verkar vettigt men vi är ju båda vuxna och han skulle ju förstå förutsättningarna. Jag vill bara att vi ska kunna ha trevligt. Men jag kanske tänker helt uppåt väggarna.... :(

    jag tänkte drama och action kan väl vara att vi gör roliga saker och har det bra
  • Anonym (Blondy)
    Anonym (Who cares) skrev 2017-03-24 13:00:12 följande:

    Ts. Träffa honom. Ha kaos. Bli arg. Kasta saker. Få en bokhylla i huvet. Bli bedragen. Hota de andra tjejerna och bli anmäld för misshandel. Gråt. Bli deprimerad. Bli distraherad och förvirrad. Lev i kaos. Det är ju det du vill . Gör det då.


    vilka andra tjejer?

    nej jag vill inte leva i kaos sluta skriva lögner om mig
  • Anonym (Blondy)

    alltså jag vill att vi ska kunna umgås och roa oss men jag tvivlar pga vissa delar i hans beteende...  och jag vill veta om ni tycker att jag har anledning att oroa mig för honom

    ni som tycker jag ska bryta helt, varför tror ni att det är det bästa för den här mannen? eller för mig

Svar på tråden Ska jag träffa mitt ex? snälla hjälp mig