• Äldre 24 Mar 15:21
    6077 visningar
    3 svar
    3
    6077

    Smart TV eller apple-TV.....

    Planerar att köpa ny tv, då min enkla variant är för liten för att se sport på. Har apple-TV och kollar mycket på Netflix och play-kanaler.

    Är det onödiga pengar att köpa en smart TV om jag redan har apple-TV?

    Det enda viktiga för mig är att få en större bild. Ingen finsmakare gällande ljud och bild så länge som jag ser bollen.....  

  • Svar på tråden Smart TV eller apple-TV.....
  • cb66
    Äldre 24 Mar 15:32
    #1

    Det är egentligen helt onödigt att köpa smart tv om du har Apple tv. Dessutom så uppdateras inte Smart Tv på smma sätt som Apple TV så Smart TV brukar bli rätt dumma inom 3 år.

    Däremot är det väldigt svårt att få tag på en bra TV utan  smarta funktioner, Ju bättre bild ju mer smarta funktioner. Det är dyrt att göra bra bild men väldigt billigt att göra smart TV.

    Så om du vill ha bra bild får du antagligen smart tv på kjöpet.

    Mitt råd är att du kollar in förra årets toppmodeller, bra bild och gammal smart TV (som du inte behöver) En riktigt grym TV är samsungs 7 eller 8 serie och de finns i äldre modeller med suverän bild

  • Äldre 27 Mar 10:08
    #2

    Tack för svar! Då kommer inte smart TV vara avgörande, utan jag klarar mig fint med min apple-TV.

  • cb66
    Äldre 27 Mar 20:32
    #3
    Elis73 skrev 2017-03-27 10:08:57 följande:

    Tack för svar! Då kommer inte smart TV vara avgörande, utan jag klarar mig fint med min apple-TV.


    Du klarar dig bättre med Apple TV
Svar på tråden Smart TV eller apple-TV.....