• Tihi

    Varför flyttar inte iPhone foton till PC längre?

    Nu har jag snart panik för det här är jätteviktigt för mig. 

    Har en iPhone 6 uppdaterad till 10.2, men inte den allra senaste uppdateringen.

    PC med Windows 8 (kanske 8.1, tyckte det stod så nånstans)

    Senaste iTunes 12.6  på datorn eftersom att det stod att man måste ha iTunes 12.5 för att lägga över foton.

    När jag kopplar in kabeln för att synka telefonen till datorn så gör den backup på iTunes och Windows eget fotoprogram drar igång som det alltid har gjort men det kommer inte upp några foton. Förut kom alla foton upp och dom nyaste var iklickade och  flyttades till datorn. Nu startar fotoprogrammet men det är svart och står bara att det inte finns några filer. Det spelar ingen roll hur många gånger jag än försöker sätta igång det.

    Vad är det som felas? Jag måste få över fotona till min dator. Gråter

    Försökte även hitta telefonen genom utforskaren och flytta bilder på så vis men då vill den ta alla 7000 foton och dela upp dom i 1600 grupper. Jag vill bara ha dom senaste 200 fotona överförda i en grupp men det finns ju inget sånt alternativ. Jag vill att det ska fungera som vanligt! Den som kan hjälpa mig kommer jag att vara evigt tacksam! Kyss

  • Svar på tråden Varför flyttar inte iPhone foton till PC längre?
  • Tihi
    kajsaemma skrev 2017-03-24 22:40:32 följande:
    Det låter som vi har liknande problem. Startade en tråd för några dagar sen www.familjeliv.se/forum/thread/77513099-iphon... Kolla om det finns nått tips i tråden som kanske kan hjälpa dig. Mitt problem kvarstår fortfarande :/
    Jag vet inte vad som hjälpte eller om jag bara hade tur men det jag gjorde var att:

    Starta om datorn efter att jag lät den vara avstängd i 10 minuter.

    Göra hard reset på telefonen, dvs hålla båda knapparna nere samtidigt så den startar om.

    Böt kabel och usb port som någon i din tråd tipsade om.

    Låste upp skärmen på telefonen så att den var upplåst när jag satte sladden i datorn.

    Då funkade det och det är jag så glad och tacksam för. Jag hoppas att det funkar nästa gång också.

    Jag vet hur viktigt det är att få över bilderna till datorn så jag håller tummarna för dig. Berätta hur det gick sen.
  • EnAnonumius
    Tihi skrev 2017-03-25 01:46:50 följande:
    Jag vet inte vad som hjälpte eller om jag bara hade tur men det jag gjorde var att:

    Starta om datorn efter att jag lät den vara avstängd i 10 minuter.

    Göra hard reset på telefonen, dvs hålla båda knapparna nere samtidigt så den startar om.

    Böt kabel och usb port som någon i din tråd tipsade om.

    Låste upp skärmen på telefonen så att den var upplåst när jag satte sladden i datorn.

    Då funkade det och det är jag så glad och tacksam för. Jag hoppas att det funkar nästa gång också.

    Jag vet hur viktigt det är att få över bilderna till datorn så jag håller tummarna för dig. Berätta hur det gick sen.
    Nu är jag Android ägare så jag kan använda min lur som en "vanlig USB sticka" om jag behöver flytta något mellan min telefon och datorn sågör jag det lika snabbt och smidigt som om jag hade en vanlig USB sticka.

    Men jag använder faktiskt cloudtjänst, Dropbox i mitt fall, och så har jag lagt synkning så varje gång jag fotar så synkar min telefon mot Droppbox så hamnar mina foton på Droppbox.
    Jag har även Droppbox installerad på min stationära dator med så när jag kommer hem och slår på min dator så synkar den Dropbox så får jag ned mina foton på min stationära. Jag har valt att ha det så för att minska risken att mina kort försvinner i fall jag har oturen att sabba min mobil, då vet jag att mina kort är säkrade ialf.


Svar på tråden Varför flyttar inte iPhone foton till PC längre?