• mormor 1965

    En liten SUV, vilken?

    Ska köpa ny bil och gillar att sitta lite högre. Funderar på en mindre SUV. Har kollat på Mazda xc-3, Opel mokka och Qashqai. Ska ännu kolla Honda Cr-v. Nån som har tankar och erfarenheter?

  • Svar på tråden En liten SUV, vilken?
  • Wazp

    Hondan utan tvekan! Äger en -07a och kommer utan tvekan bli en till när nuvarande byts ut

  • Wazp

    Nja, inte direkt. Drygt 110 mil i en qashqai, trevlig bil som var smidig och bekväm, har för mig att den var relativt snål. Min Honda drar 7.3-7.2 och då kör den mest stadstrafik. Tittar man generellt så ligger de japanska tillverkarna högt i nöjdhetsundersökningar hos kunderna. Opel har jag dålig koll på faktiskt...

  • Carambolan

    Jag brukar ta en qashqai från bilpoolen när vi ska iväg med hela familjen. Tycker att den känns både smidig och rymlig på samma gång. Har ingen erfarenhet av de andra däremot.

  • AnkiC

    Vi har en Honda crv. Den var bredast i baksätet när vi valde vilken suv vi skulle ha.

  • Wazp

    Kan tillägga att vi är jättenöjda med bagageutrymmet i Hondan. Vi får plats med hundbur till stor hund (labrador) plus en syskonvagn åt barnen

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, 


    Som du gör är det många som gillar att sitta lite högre upp i trafiken, vilket lett till ett stort utbud av mindre suvar. Alternativen du har listat är modeller som står sig bra i segmentet. 


    Volvos XC40 är även ett alternativ som många tycker om och kan vara värt att ta i beaktning:
    www.wayke.se/sok/volvo/xc40
    Se vår provkörning av den: 


    Jeep Renegade har även charmat många med sin ikoniska design:
    www.wayke.se/sok/jeep/renegade

    För mer ingående rådgivning är du varmt välkommen till www.wayke.se och kontakta vår rådgivningstjänst: Wayke Buddy.

    Mvh
    Wayke Buddy

Svar på tråden En liten SUV, vilken?