• Skoda123

    Skoda Felicia 1.3 LXI

    Jo som sagt så har jag problem med generatorn på min skoda felicia och ja vi har bytt generator massor med gånger och laddningsregulator flera gånger. Vi har märkt att det är jätte blött vid säkringsskåpet det finns som skumgummi uppe vid säkringsboxen jag tog handen på det och det bara rann ner vatten. Ska fortsätta ta bort mer av skumgummit snart. Och jag har förresten bytt batteri så det är inge fel med batteriets heller. Jag vet inte om generatorn fungerar igen sen när det blivit torr på det området eller om man måste byta kabell som går till generatorn jag vet inte. Tack i förhand.

  • Svar på tråden Skoda Felicia 1.3 LXI
  • Frontline

    <Ingen aning var den sitter på din bil,
    Men då det verkar vara blött så är det misstänkt lagerpaj i vattenpumpen och den sitter nånstans i samband med remmen till generatorn och fläkten


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Frontline

    Ska själv byta vattenpump i förbyggande syfte snart då jag ändå byter kamrem på min bil


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Skoda123

    Ok kul att hitta nån annan som ska laga bil. Min skoda är en 00:a men jag vet inte riktigt om läckaget kommer ända från motorhuven. Min skoda har stått stilla länge sedan i december nästan utan riktig användning men det är ju riktigt blött vid reläboxen.

  • Frontline

    Som sagt jag vet inte vart delarna sitter i din bil men kolla vattenpumpen det brukar bara vanligt i många bilar..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Skoda Felicia 1.3 LXI