• Anonym (Kaffedraken)

    Aggressiv sambo jag är gravid.

    Ikväll hände det för tredje gången. Han kommer hem efter jobbet och jag märker att han är på dåligt humör. Jag försöker att hålla modet uppe,lagar mat och sen lägger jag mig i badet.

    Går sedan in till sovrummet och bläddrar på paddan bland Netflix för att inte börja gråta framför honom. Han kommer in och frågar vad problemet är.

    Har blivit ledsen redan när han kom hem för att han var så sur och jag som tänkte att idag kunde ju bli en trevlig kväll iaf.

    Jag svarar precis så som jag skrev ovan. Då slänger han alla kuddar på mig. Spottar på mig tre gånger. Jag ligger hopkrupen runt mitt täcke som han drar tag i och jag åker ner på golvet. Väl där hyttar han med sin näve så den liksom bankar lätt mot mitt huvud för att hota mig att jag minsann ska hålla käft och inte vara så jävla grinig och gråtig jämt. Att jag dessutom är gravid i v25 ser han som en ursäkt från mitt håll för att kunna gråta och hålla på.

    Blir så himla ledsen... det här är nytt! Det började under min så så så efterlängtade graviditet. Senast var 8:e mars.. kvinnodagen. Då drog han ner mig på hallgolvet och med sina händer kring min mun och kinder så jag knappt fick luft och sa att jag återigen skulle hålla käften. Jag kommer inte riktigt ihåg men han måste ha dunkat mitt huvud i golvet för att jag var alldeles yr och illamående och ond en vecka efteråt. Han har som inte bett om ursäkt för att han blivit fysisk mot mig.

    Han säger däremot när jag ligger kvar och gråter och är jätterädd att " sådär går det när man är bitchig,se vilken ångest det ger,ligg där du med ångest" vilket visar att han tycker sig ha rätten att vandalisera min gravida kropp som om den inget vore värd. Den gången vågade jag inte gå upp från golvet när han gick därifrån,jag låg kvar och kissade dessutom på mig. Så förnedrande.

    Jag är sedan februari sjukskriven pga onda sammandragningar och dessa blir ju inte bättre..

    Han har liksom jag kunnat glädjas i att vi ska få vår dotter äntligen, bota och fantiserat. Han är mån om att jag ska lyssna på vad läkarna säger och fortsätta vara hemma och ta det lugnt.

    Men hur kan då han själv utgöra den största faran av dem alla?

    Jag förstår inte, jag fattar ju att detta måste få ett slut. Men enligt honom är det jag som ska sluta upp med att ställa krav och gråta/ vara hormonell osv för då blir allt som vanligt igen. Det är mitt egna fel.

    Känner mig så lurad på hela den här drömmen. Är ledsen att jag,min kropp,mitt barns trygghet sätts på spel.

    Ingen vet om det här. Det har skett så nyligen och så färskt. Jag vet inte vem jag skulle våga berätta för. Kanske är det därför jag spenderar min fredagskväll på familjeliv,för att jag känner ett behov av att säga det här högt,att nån individ vet.

    Har iaf slutat gråta för ikväll. Vet inte hur helgen ska bli,vill helst bara vara ett litet barn igen som blir tröstad av mamma,helt sjukt det låter men det är min instinktiva önskan. Jag är väl otrygg.

    Tack den som orkat läsa.

  • Svar på tråden Aggressiv sambo jag är gravid.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan du lämna hemmet? Gör det så snart du kan. Ingen människa med någon sorts vett i behåll behandlar sin gravida partner på det där viset.

    Gå isär. Skriv inte på om gemensam vårdnad.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blir så himla ledsen och arg av att läsa det du skriver =(

    Jag finner knappt ord! Hur kan han tro sig ha rätten att behandla dig på detta vis?! Har du någon närstående du kan prata med detta om? Du kan inte hantera det här själv, du måste därifrån.

  • Anonym (Kaffedraken)
    8airam8 skrev 2017-03-24 23:50:50 följande:

    Kan du lämna hemmet? Gör det så snart du kan. Ingen människa med någon sorts vett i behåll behandlar sin gravida partner på det där viset.

    Gå isär. Skriv inte på om gemensam vårdnad.


    Funderade på om jag skulle ta in på hotell åtminstone inatt. Men nu ligger han i vardagsrummet och bäddat för natten åt sig där och jag vågar inte göra något drastiskt alls.

    Skulle jag söka mig till mina föräldrar skulle de ju vilja veta vad som pågår och jag skäms nog lite för vad som pågår.

    Nej jag kommer vilja gå till Mvc ensam hädanefter och kanske hinta för min bm hur det är..
  • Anonym (Kaffedraken)
    8airam8 skrev 2017-03-24 23:50:50 följande:

    Kan du lämna hemmet? Gör det så snart du kan. Ingen människa med någon sorts vett i behåll behandlar sin gravida partner på det där viset.

    Gå isär. Skriv inte på om gemensam vårdnad.


    Finns inget att tillägga förutom att jag önskar dig allt gott!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det sista du ska känna är skam! Det är det han som ska känna. Jag tycker verkligen att du ska prata med dina föräldrar.

    Så här kan du och din bebis iallafall inte ha det.

    Hur brukar han bara dagen efter?

    Skulle han hålla dig kvar om du försökte ta dig hemifrån?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns inget att skämmas för. Hade du varit min dotter hade jag velat ha hem dig o bäddat om dig omedelbums!

    Hinta inte tala rakt ut du och ditt lilla barn behöver hjälp

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2017-03-24 23:54:34 följande:

    Jag blir så himla ledsen och arg av att läsa det du skriver =(

    Jag finner knappt ord! Hur kan han tro sig ha rätten att behandla dig på detta vis?! Har du någon närstående du kan prata med detta om? Du kan inte hantera det här själv, du måste därifrån.


    Det är så himla skönt att jag finner lite tröst i att du skriver att det här inte är rätt. För jag börjar ju nästan tro att det är mittt fel,fast jag är en vettig person och förstår ju att det är hans fel. Nej jag vågar inte öppna upp om detta för någon jag känner. Alla älskar honom.

    Jag hade väl hoppats att det hela skulle bli bra igen,att jag inte behövde vidta åtgärder såsom att flytta te.x
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Trasigt) skrev 2017-03-24 23:57:48 följande:

    Funderade på om jag skulle ta in på hotell åtminstone inatt. Men nu ligger han i vardagsrummet och bäddat för natten åt sig där och jag vågar inte göra något drastiskt alls.

    Skulle jag söka mig till mina föräldrar skulle de ju vilja veta vad som pågår och jag skäms nog lite för vad som pågår.

    Nej jag kommer vilja gå till Mvc ensam hädanefter och kanske hinta för min bm hur det är..


    Om femton veckor kommer ett barn. Det är ungefär så lång tid du har på dig att skapa en ny och alldeles egen tillvaro utan honom. Han kommer inte att sluta med sitt beteende, och risken är ju såklart att han inte kommer vara snäll mot barnet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Trasigt) skrev 2017-03-25 00:01:43 följande:

    Det är så himla skönt att jag finner lite tröst i att du skriver att det här inte är rätt. För jag börjar ju nästan tro att det är mittt fel,fast jag är en vettig person och förstår ju att det är hans fel. Nej jag vågar inte öppna upp om detta för någon jag känner. Alla älskar honom.

    Jag hade väl hoppats att det hela skulle bli bra igen,att jag inte behövde vidta åtgärder såsom att flytta te.x


    Jag förstår hur du tänker, men du kan inte skydda detta beteende. Det dom isånnafall äskar är ju en fejkad fasad av honom. En riktigt man behandlar inte någon på detta sätt och du är värd så mycket bättre!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Slå dig fri så fort du kan! Ett så säkert sätt som möjligt såklart!
    Har själv varit med om våld i en nära relation men när det fysiska började lyckades jag säga ifrån direkt (min bror såg allt så jag var ju inte ensam och fick säkert mod ifrån det) men jag tycker du ska packa och bege dig till dina föräldrar så fort du kan utan att han anar något. För han kommer INTE ändras! Och dina föräldrar är ett säkert stöd och trygghet, anmäl honom om det behövs. Men han ska egentligen inte ens få träffa ert barn enligt mig.

Svar på tråden Aggressiv sambo jag är gravid.