• påegnaben

    Idag har jag slutat med att plocka, städa & sköta markservice

    Idag har jag gett fasen i att plocka, städa och hålla det fint hemma som jag annars gör på rutin. Tog mig en rejäl sovmorgon & åkte hem till en vän dessutom.

    Klockan är nu 13:31 och lägenheten ser ut som en svinstia med prylar, disk, matrester på otorkade bord, klädet på golvet, prylar & leksaker överallt. De ting/saker jag har använt har jag återställt, resterande är mannens & sonens prylar. Tomma förpackningar & skräp ligger här å var.

    Blir spännande att se hur illa det blir innan någon annan än jag reagerar på att ingenting blir städat/plockat som annars. Och hur det åtgärdas.

  • Svar på tråden Idag har jag slutat med att plocka, städa & sköta markservice
  • Ms H

    Låter härligt! Ska bli intressant att få läsa om hur detta utvecklar sig.

  • Monchichier

    Ja varför _prata_ med varandra för? När fällor och osynliga rader funkar så mycket bättre på män.

    Kvinnor alltså...

  • påegnaben

    Tro mig, jag har pratat om detta. Om och om igen. Men eftersom det inte verkar fungera så får vi visuellt visa vad som händer när båda parter inte gör något/bry sig.

  • Monchichier
    påegnaben skrev 2017-03-25 14:26:23 följande:

    Tro mig, jag har pratat om detta. Om och om igen. Men eftersom det inte verkar fungera så får vi visuellt visa vad som händer när båda parter inte gör något/bry sig.


    Har "du" pratat, eller har "ni" pratat? Ganska väsentlig skillnad där.

    Jag tror att detta kommer hända: Du har en mycket lägre acceptans för stök och kommer gå bananas tills du slut städar undan. Mannen kommer anta att du har pmsen från mordor, eller bara bli väldigt irriterad på att du är irriterad och tycka att du är dum i huvudet som låter ditt dåliga humör gå ut över honom. Så allt kommer vara precis som vanligt förutom att ni båda är stört griniga och irriterade på varandra.

    Sådant där brukar alltid, alltid sluta i en lose-lose situation. Tills man har en diskussion och tillsammans jobbar fram en bra lösning.
Svar på tråden Idag har jag slutat med att plocka, städa & sköta markservice