• Malinmana

    Innebär ÄL test där endast kontrollstrecket framträder att man är långt från ägglossning?

    Det undrar jag:)

  • Svar på tråden Innebär ÄL test där endast kontrollstrecket framträder att man är långt från ägglossning?
  • Calliope

    För att testet ska vara positivt och ägglossning på g ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Om du bara ser kontrollstreck dröjer det innan du får ägglossning.

  • Milou3
    Malinmana skrev 2017-03-26 16:19:13 följande:

    Det undrar jag:)


    Så blir det för mig dagen efter mens, oftast CD 5 och äl inträffar oftast dag 13-14, varav positivt äl-test dag 11.
  • meijram
    Malinmana skrev 2017-03-26 16:19:13 följande:

    Det undrar jag:)


    För mig kan LH stiga ganska snabbt! Ena dagen kan jag ha helt blankt ÄL-test, nästa dagen kan jag se ett svagt streck, för att tredje dagen helt plötsligt ha jättestarkt streck. Alltså, jag kan ha ÄL inom tre dagar efter blankt test.
  • Malinmana

    Ok då skulle det alltså kunna visa stegring redan imorgon eller nästa dag :) jag har oftast en cykel på 26-27 dagar, idag är det CD 9 för mig. Innan det hade jag ett missfall men hoppas att cykeln är som vanligt igen och inte blivit oregelbunden eller så.

    Tack för era svar!

  • meijram
    Malinmana skrev 2017-03-26 20:23:41 följande:

    Ok då skulle det alltså kunna visa stegring redan imorgon eller nästa dag :) jag har oftast en cykel på 26-27 dagar, idag är det CD 9 för mig. Innan det hade jag ett missfall men hoppas att cykeln är som vanligt igen och inte blivit oregelbunden eller så.

    Tack för era svar!


    Om du har 26-27 dagar så kanske du får ÄL på CD 12 eller CD 13. Det fick jag denna cykel och borde ha 26 dagars cykel.

    Bara att fortsätta testa! Och så kan du ju ha koll på de hala ÄL-flytningarna också Glad
  • Milou3
    Malinmana skrev 2017-03-28 16:38:08 följande:

    Så här ser det ut idag!


    Då skulle jag tippa på att du har mellan 4-6 dagar kvar innan helt positivt. Men bäst är väl att testa varje dag om du är ovan vid hur det funkar hos dig. Vissa verkar ju få en snabb stegring. Mina ser ut så där typ 2 dagar efter mens/ CD 6 och har oftast positivt äl-test CD 11
  • Malinmana

    Ok. Jag ska fortsätta testa varje eftermiddag. Jag är på CD 11 idag och brukar oftast ha en cykel på 26-27 dagar. Hoppas jag får snabb stegring :)

  • Anonym28

    Hejsan. Förlåt men jag känner Mig lite borta, vad menar ni med cd?

  • Malinmana
    Anonym28 skrev 2017-03-28 19:45:10 följande:

    Hejsan. Förlåt men jag känner Mig lite borta, vad menar ni med cd?


    Cykeldag betyder det och räknas från senaste mensens första dag. Jag fick t ex mens 17/3 så idag är jag på cykeldag 11 :)
Svar på tråden Innebär ÄL test där endast kontrollstrecket framträder att man är långt från ägglossning?