• Fröken W

    Sparar du pengar till ditt barn, och i så fall hur mycket?

    Vill börja spara pengar till mitt barn och är lite nyfiken på hur mycket andra sparar till sina barn. Jag förstår att det är en ekonomisk fråga och därför kan skilja sig mycket.

    Ni får gärna skriva hur gamla era barn var när ni började spara till dem.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sparar du pengar till ditt barn, och i så fall hur mycket?
  • Carambolan

    Drygt 500 per barn och månad tycker vi räcker. Har sparat sen de var spädbarn, tre stycken och äldsta är snart 10.

  • elyse

    250 på sparkonto och 200 i HSB:s bosparande, månadsvis. Blir förmodligen lite mer när jag börjar jobba igen efter föräldraledighet.

  • modsey

    Ingenting. Däremod hjälper vi vuxna barn ändå med olika insatser som känns bra ( körkort, starthjälp vid flytt etc)Tar då av våra pengar

  • pigglet

    Nej, sparar inget själv. Däremot sparar mina föräldrar 100 kronor/månad till alla barnbarn, sedan de föddes.

  • Linnis92

    Vi har sparat från födseln, just nu sätter vi i 350:- i månaden då en av oss är fl-ledig. Sen sätter vi även in övriga pengar från kalas, dop och julklappar.

  • Bubbel85

    Sparar hela barnbidraget sedan födseln, 1050kr, hälften i kapitalförsäkring och hälften på vanligt konto. Gör det för att vi just nu har de ekonomiska förutsättningarna att göra det.

  • Anonym (Nej)

    Nej det gör vi inte. Ser ingen anledning till varför man ska göra det. Mitt barn kommer få börja sommarjobba och spara sina egna pengar.

  • Anonym (Ja)

    Har sparat barnbidraget sedan start och hoppas kunna fortsätta med det och gärna lägga till lika mycket av "våra egna pengar", dvs vill spara totalt 2100kr per månad.

Svar på tråden Sparar du pengar till ditt barn, och i så fall hur mycket?