• Äldre 27 Mar 17:59
    2828 visningar
    7 svar
    7
    2828

    Hur fan fungerar det med vilkor på bolån?

    Hej!

    Sitter i en konstig situation..

    jag har budat på ett hus där jag är budgivare 2 och ligger 20tkr under budgivare nr 1.

    Jag lånar till huset utan villkor på att sälja något hus och budgivare nummer 1 har med villkor

    Nu ringer mäklaren till mig och säger helt plötsligt att dom har tagit bort sina villkor får man göra så?

    Dom kunde bara gå till en viss summa innan dom började med vilkor och nu helt plötsligt ta bort det känns jävligt märkligt?

  • Svar på tråden Hur fan fungerar det med vilkor på bolån?
  • Äldre 27 Mar 18:02
    #1

    Varför skulle de inte få göra så? Deras villkor har förändrats men deras bud står kvar.

  • Äldre 27 Mar 18:05
    #2

    Jo det hade villkor på att sälja sin bostad

    Redan 100.000kr under vad priset är nu, då kan man alltså bara ta bort villkoren sen ? Utveckla gärna mvh

  • Äldre 27 Mar 18:15
    #3

    Sen sa mäklaren att dom började lägga buden med vilkor vilket var till min fördel och sen när dom höjt 100.000kr plockas villkoren bort ? Det känns konstigt

  • Anonym (Helt laglig­t)
    Äldre 27 Mar 18:22
    #4

    Spekulanterna får lägga vilka bud de vill och ändra dem som de vill och säljaren får fritt välja vem han vill sälja till.

    Den som har högsta budet är inte garanterad att få köpa. Den som lägger ett bud är heller inte bunden till det.

    Det enda som är bindande är när både säljare och köpare skrivit under köpekontraktet.

  • Äldre 27 Mar 18:23
    #5

    Vet ej

  • Äldre 27 Mar 18:38
    #6
    Kuljul skrev 2017-03-27 18:15:57 följande:
    Sen sa mäklaren att dom började lägga buden med vilkor vilket var till min fördel och sen när dom höjt 100.000kr plockas villkoren bort ? Det känns konstigt
    Deras bank hade villkor på deras lån. Nu är det tydligen omförhandlat eller så har de hittat en annan bank. Det är sånt som händer. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Äldre 27 Mar 18:41
    #7

    Sorgligt men sant helt enkelt, aldrig är turen med mig :(

Svar på tråden Hur fan fungerar det med vilkor på bolån?