• Avenia

    2-åring som aldrig haft feber

    Det sägs ju att feber är kroppens sätt att handskas med oönskade bakterier med mera. Att feber är ett tecken på gott immunförsvar. Därför blir jag orolig eftersom min 2-åring aldrig haft feber. Hon går på förskola och har syskon, så hon har inte direkt levt skyddat. Någon annan som har samma "problem"?

  • Svar på tråden 2-åring som aldrig haft feber
  • Anonym (JoJ)

    Min tvååring hade feber en gång vid 3 månaders ålder, då var han jätte sjuk och vi var inlagda 2v på sjukhus. Andra gången var för 3 veckor sedan. En Em/kväll var han lite hängig o hade lite feber, det var över på en dag igen :p min äldsta som snart fyller 6 år har kanske haft feber 3 ggr i sitt liv, jag har själv har väldigt sällan feber. En del får inte feber så ofta, mina barn är dock inte särskilt sjuka överlag ändå så jag ser det snarare som något positivt :)

  • Anonym (Feber)

    Själv har jag inte haft feber på 17 år. Trots flera lunginflammation, öroninflammation er, urinvägsinfektioner mm.

  • Avenia
    Anonym (JoJ) skrev 2017-03-29 20:35:05 följande:

    Min tvååring hade feber en gång vid 3 månaders ålder, då var han jätte sjuk och vi var inlagda 2v på sjukhus. Andra gången var för 3 veckor sedan. En Em/kväll var han lite hängig o hade lite feber, det var över på en dag igen :p min äldsta som snart fyller 6 år har kanske haft feber 3 ggr i sitt liv, jag har själv har väldigt sällan feber. En del får inte feber så ofta, mina barn är dock inte särskilt sjuka överlag ändå så jag ser det snarare som något positivt :)


    Ja, man får hoppas att det är något positivt.
  • Avenia
    Anonym (Feber) skrev 2017-03-29 21:15:06 följande:

    Själv har jag inte haft feber på 17 år. Trots flera lunginflammation, öroninflammation er, urinvägsinfektioner mm.


    Det var lite extremt. Men mår du bra i övrigt? Ingen kronisk sjukdom?
  • Kasperina

    Min son hade bara feber när han behövde antibiotika upp tills han var 6 år. Då fick han influensa samtidigt som han åt antibiotika mot lunginflammation, och sen dess får han feber även av influensa, däremot inte av en vanlig förkylning.
    Dottern däremot fick 40 graders feber av lite snuva tills hon var 2. Då fick hon influensa samtidigt som hon åt antibiotika mot öroninflammation (samtidigt som sonen hade lunginflammation...) och sen dess får hon inte feber fullt så ofta.

  • Kasperina

    Jag själv får feber när jag är trött, men sällan av förkylningar. Jag har även haft lunginflammation och öroninflammation utan feber.

Svar på tråden 2-åring som aldrig haft feber