• Äldre 28 Mar 11:51
    1508 visningar
    5 svar
    5
    1508

    Mjölbaggar

    Hej!

    Upptäckte för två veckor sedan att jag hade fått mjölbaggar. Jag slängde allting men får fortfarande hålla på och "sanera". Har använt ättika, klorin, ja allt man kan tänka sig. Dammsuger, torkar och grejar varje dag men de dör aldrig ut känns det som. Har några i ett hörn i köket, sen i skafferiet. Där är de jävlarna! Sen springer väl en och annan iväg till något annat rum. Är snabb på att haffa dem men börjar bli less nu. Någon som har tips på vad jag kan göra utan att behöva dra in anticimex?

  • Svar på tråden Mjölbaggar
  • Äldre 28 Mar 11:55
    #1

    Plocka ut hyllorna ur skåpen och städa i glipan där bakom. Tejpa för eventuella borrhål i skåpen. Fundera över om ni har någon brödkorg, cornflakeslåda eller liknande som står oanvänd i ngt hörn. Det kan vara där festen är...

    Städa under och bakom spis, kyl och frys samt slaskskåpet.

  • Äldre 28 Mar 21:40
    #2

    Kollat överallt. Verkar som att det inte går att få bort dem... De fäster sig lite varstans

  • Äldre 28 Mar 21:55
    #3

    varför inte dra in anticimex?

  • Äldre 28 Mar 21:56
    #4

    Någon som vet vad Anticimex kostar? Har inte sådant i min hemförsäkring

  • Äldre 28 Mar 22:00
    #5

    aha!
    Det ingår i vår försäkring och är så smidigt, trodde att de flesta hade något sådant i sin försäkring.

    och ring och fråga vad det kostar, det verkar inte finnas några prisuppgifter men om du googlar tex:
    anticimex mjölbaggar kostnad
    Så ser du att det går bra att ringa och fråga om råd + få prisuppgift, men att du ska plocka fram lite grejor innan du ringer tex försäkringsuppgifter, fastighetsbeteckning mm.

Svar på tråden Mjölbaggar