• Svensk­sommar­83
    Äldre 28 Mar 12:03
    2084 visningar
    16 svar
    16
    2084

    Kvinna-Är du nöjd med ditt utseende?

    Utseende är ju inte allt såklart men oavsett så skulle det vara kul att veta hur vi kvinnor ser på oss själva.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna-Är du nöjd med ditt utseende?
  • Femhen­ist
    Äldre 28 Mar 13:15
    #1

    Hejdlöst förvirrade svarsalternativ! Tror de flesta skulle kunna behöva ange flera alternativ, men eftersom det inte går här så får du tänka om. Ställ vettiga frågor och ge vettiga alternativ för bövelen!

  • Anonym (Lilja­)
    Äldre 28 Mar 13:18
    #2

    Hittar inget vettigt alternativ. Jag tycker jag ser normal ut, varken mer eller mindre och det får man ju vara nöjd med. Man kan vara ful och nöjd eller snygg och likgiltig också, om man inte bryr sig mycket om just utseendet.

  • Äldre 28 Mar 14:08
    #3

    Jag valde sista alternativet, jag ser bra ut men har gått upp några kilo, som syns mest på magen och lite i ansiktet. Vill gå ner dem på sikt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • sextio­talist
    Äldre 28 Mar 14:33
    #4

    Inget av svaren passade, jag är nöjd, inte för att jag slutat bry mig, utan att jag har accepterat mitt utseende och gillar det. Jag sticker inte ut och är vacker, jag är inte nöjd för att sambon tycker om mig som jag är (även om det självklart är en trygghet).

  • Äldre 28 Mar 15:52
    #5

    Valde Är väl söt men..fast jag skulle nog inte säga söt ändå, mer "ser okej ut och det syns att jag lägger tid på det".

  • Anonym (a)
    Äldre 28 Mar 15:56
    #6

    har svårt hitta ett alternativ som helt stämmer med hur jag tänker. Mest kanske som sista alternativet då men jag har inte valt något.

    jag är nöjd över lag men har några kg för många och de sitter mest på magen. Därför kändes det fel att välja sista alternativet eftersom det står "kroppen". Det blir liksom för mycket negativt att säga så. 

  • Stårsc­han
    Äldre 28 Mar 16:01
    #7

    Absolut. Visst, nog kunde man vara några kilo plattare på magen, och skippa några rynkor och gråa hår, men på det stora hela känner jag mig ändå rätt vacker. Har man kul och skrattar mycket så blir det nog lätt så.

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 28 Mar 16:07
    #8

    Nu fanns inte "inte nöjd" som alternativ?

    Jag tycker inte att jag är snygg alls. Däremot är det inget jag bry mig om i vardagen. Kunde jag knäppa i fingrarna och bli snygg skulle jag göra det - så då kanske man ska definiera sig som "missnöjd"?

    Att jag inte gillar mitt utseende har ingenting med att göra att jag inte gillar mig själv, inte är nöjd som människa eller har låg självkänsla. Konstaterar bara fakta, precis som jag kan konstatera att jag inte har bra bollsinne eller är musikalisk.

  • Äldre 28 Mar 18:06
    #9

    Kan inte svara alls på något alternativ.
    Jag är inte nöjd med kroppen och inte med det övriga heller!
    Spelar ingen roll vad jag väger för jag är ändå inte snygg. Vikt och skönhet hänger liksom inte ihop alla gånger.

    Jag har väl dragit nitlotten i de flesta lotterierna när det gäller kropp och skönhet - ansiktet. Hoppas att alla som är snygga är tacksamma mot mig för att alla nitlotter var tagna när det var deras tur att ta en lott

    Jag får väl istället försöka slå ett slag för mitt vackra inre som brukar visa sig om man behandlar mig väl


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (hepp!­)
    Äldre 28 Mar 18:36
    #10

    Speciella svars alternativ, men närmast är väl kroppen, lite slankare och sedan är jag supernöjd!

  • Äldre 28 Mar 20:39
    #11

    Ja, det får jag väl säga att jag är. Jag har nog nästan alltid känt så och det tackar jag min fantastiska mamma för.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 29 Mar 21:55
    #12

    Jag har anorexia så jag är inte nöjd med kroppen/vikten men jag har ett ganska sött ansikte.

  • Äldre 29 Mar 22:48
    #13

    Det beror alldeles på dagsformen i övrigt.......

  • Äldre 29 Mar 23:05
    #14

    Kluriga svarsalternativ.. Som Aniiee skriver beror det i hög grad på dagsform.

    För det mesta är jag hyfsat nöjd även om det såklart finns saker jag valt annorlunda om jag fått välja men "vacker" har jag aldrig känt mig. Snygg, sexig eller söt känner jag mig med någorlunden regelbundenhet däremot.

    För mig är vacker ett väldigt starkt ord, något som är så fint att det tar andan ur en som tex en vacker solnedgång. Visst finns det en del människor som är just vackra men de är, utifrån min definiering av ordet, inte så många och jag tillhör definitivt inte dem.

  • Anonym (Ullu)
    Äldre 29 Mar 23:08
    #15

    Nej jag är inte nöjd med mitt utseende.

  • Abegay­le70
    Äldre 29 Mar 23:19
    #16

    Jo det är jag, lite mindre näsa hade inte gjort något iofs.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Kvinna-Är du nöjd med ditt utseende?