• Anonym (Kid)

    Ska barn som bor hemma betala?

    Såg att de diskuterade på Nyhetsmorgon att ens barn som bor hemma ska betala för sig. Nu pratar vi om 18+. Experten sa att man inte är skyldig enligt lagen att försörja sitt barn när det är 18 och äldre. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ska barn som bor hemma betala?
  • Anonym (X)

    Om de har någon form av inkomst så kan de bidra lite ja.

  • Froken Lokens

    Nej jag skulle aldrig drömma om att tvinga mina barn att betala för att gå bovhemma. Däremot förväntar jag mig att de hjälper till i hemmet efter hur mycket de klarar av.

  • Nandez

    Självklart att dom ska betala hemma om de har ett jobb, tycker att det är en björntjänst om dom inte gjorde det.

  • LaFontaine

    Det är ju upp till varje enskild familj att avgöra det. Det känns en smula förmätet att sitta och berätta hur andra ska göra tycker jag.

  • Griseknoen35

    Så länge mina barn studerar, även om det är på universitetet så kommer de få bo gratis hemma. Börjar det arbeta och få ur en okej lön kommer jag inte kräva en krona ens men då är det mot att de lägger in allt de kan på ett sparande till en kontantinsats till en lägenhet. Spar de inte till en lägenhet då ska de betala för sig här hemma.

  • Griseknoen35
    Griseknoen35 skrev 2017-03-28 13:50:30 följande:

    Så länge mina barn studerar, även om det är på universitetet så kommer de få bo gratis hemma. Börjar det arbeta och få ur en okej lön kommer jag inte kräva en krona ens men då är det mot att de lägger in allt de kan på ett sparande till en kontantinsats till en lägenhet. Spar de inte till en lägenhet då ska de betala för sig här hemma.


    Glömde skriva med att betalar de då hör hemma kommer jag sätta över de pengarna på ett sparkonto till den dagen de kommer på att de skulle ha sparat.
  • Dixie

    Det beror på, har de gått ut skolan och har jobb är det ju rimligt att de betalar hem, men pluggar de kommer vi nog inte att ta betalt.

  • Carambolan

    Nu är vi inte i den sitsen än på några år... Men min spontana tanke är att de vuxna barnen får bära sina egna kostnader vad gäller mat, telefon, etc. men att vi inte kommer kräva dem på hyra om de inte har stabila och välbetalda arbeten. Och den dagen hoppas jag att de självmant vill flytta hemifrån...

Svar på tråden Ska barn som bor hemma betala?