• Äldre 28 Mar 13:27
    3836 visningar
    4 svar
    4
    3836

    Kan någon annan avbetala mina mediciner?

    Jag måste hämta ut medicin för 2200kr men har inte råd och jag har betalningsanmärkningar. På vanliga apoteket kunde inte nån annan stå på en avbetalning men kan nåt annan apotek gå med på det?

    Finns det annars nån annan lösning?? :(

  • Svar på tråden Kan någon annan avbetala mina mediciner?
  • Äldre 28 Mar 13:28
    #1

    Ja, det ska väl kunna gå, om den personen följer med och skriver på att denne godkänner en avbetalning.

  • Äldre 28 Mar 13:35
    #2
    Tofflans skrev 2017-03-28 13:28:30 följande:

    Ja, det ska väl kunna gå, om den personen följer med och skriver på att denne godkänner en avbetalning.


    Apoteket kunde inte göra så. Har mailat apotek hjärtat och frågat men inte fått svar. Hoppas ju att nåt av apoteken kan gå med på det!

    Tänkte om nån här visste.
  • MR Xyz
    Äldre 28 Mar 13:36
    #3

    Tror inte det går med apotekets "vanliga" avbetalning då den är personlig. Däremot har apotea.se delbetalning via Klarna om jag kommer ihåg rätt, men det är så klart dyrare.

    Du går i så fall in på ett valfritt fysiskt apotek och ger någon annan person fullmakt att hämta ut din medicin. Det är bara att prata med personalen så hjälper de dig. Den personen kan då beställa din medicin på nätet och delbetala den.

    Annars är det lättaste att låna 2200 kronor av någon bekant och betala tillbaka 200 kronor per månad. Då slipper den riskera betalningsanmärkningar om du inte sköter delbetalningen och riskerar bara sina 2200 kronor.

  • Äldre 28 Mar 13:36
    #4
    FruFilidutt skrev 2017-03-28 13:35:23 följande:
    Apoteket kunde inte göra så. Har mailat apotek hjärtat och frågat men inte fått svar. Hoppas ju att nåt av apoteken kan gå med på det!
    Tänkte om nån här visste.
    Varför kunde dom inte göra så?
Svar på tråden Kan någon annan avbetala mina mediciner?