• concon

    Kortare blödning vid abort, ok?

    Hej!


    jag har en fråga jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Jag gjorde abort för ca 10 dagar sedan, var då 6+4, och hade en rätt tuff abortdag hemma med mkt smärtor och en del blod. Hade störtblödning 2 gånger men annars mer som kraftig mens som rann när man satt på toa. Redan efter 1 dag minskade blödningarna, blev mer som vanlig mens/sparsam mens med lite klumpar.

    Mådde ganska så direkt efter riktigt bra, illamående försvann och efter 5 dagar även mina ömmande bröst vilket kändes jättebra.

    Nu idag 10 dagar efteråt har det gått över till ljusbruna flytningar och jag undrar om jag har blödig tillräckligt? De flesta jag har läst om blödde i flera veckor och har dessutom haft mer som kraftig mens flera, flera dagar. Jag verkat ha "klarat" mig rätt bra. Låter detta okej eller finns det chans att det är rester kvar?

    Kan tillägga att jag vid 2 tillfällen haft stora klumpar, varav en såg ut som en slags fostersäck/moderkaka av ngt slag. Hoppas att fler har haft en liknande abort med mindre blödningar och som fortf haft en lyckad prodecur där skrapning inte behövdes heller, finns det några här inne?


    Mår som sagt väldigt bra i övrigt och har inte feber, smärtor eller illaluktande flytningar utan endast lite svullnad som påminner om om mild "mensmage".

    Tacksam för alla svar jag kan få!

  • Svar på tråden Kortare blödning vid abort, ok?
  • EpicNurse

    Tycker att de låter rimligt för medicinsk abort i den veckan!

    Glöm inte kontrolleras med gravtest efter 4 veckor för att se så att det är negativt. Och var uppmärksam på om du får ont, feber eller illaluktande blödning/flytning!

  • concon
    EpicNurse skrev 2017-03-28 15:09:52 följande:

    Tycker att de låter rimligt för medicinsk abort i den veckan!

    Glöm inte kontrolleras med gravtest efter 4 veckor för att se så att det är negativt. Och var uppmärksam på om du får ont, feber eller illaluktande blödning/flytning!


     Tack för ditt svar. Känner mig inte heller gravid ju så jag får hoppas att jag helt enkelt hade en relativt enkel abort med mindre fysiska besvär än snittpersonen.

    Ska testa mig om drygt 10-12 dagar och är det negativt kan jag nog pusta ut
  • Anonym (...)

    Du behöver inte vara orolig,det låter helt normalt. Alla blöder inte mycket utan som en vanlig mens. Jag tror att det är över för din del så det är bara att tänka positivt framöver. :)

  • concon
    Anonym (...) skrev 2017-03-29 10:18:25 följande:

    Du behöver inte vara orolig,det låter helt normalt. Alla blöder inte mycket utan som en vanlig mens. Jag tror att det är över för din del så det är bara att tänka positivt framöver. :)


    Så bra, tack för ditt svar :)
Svar på tråden Kortare blödning vid abort, ok?