• Underligalivet

    Skumma resultat ägglossningstester?

    Fick missfall i vecka 6, var på återkontroll efter tio dagar, i fredags. Läkaren gav mig klartecken att försöka igen, hon såg att ett ägg var på väg att släppa om någon dag. Mina äl-tester gick upp mycket igår, men aldrig till positivt. Hade molvärk idag. Och supersvaga tester nu. Vill att kroppen ska kunna prata och förklara vad som hände haha... någon som varit med om det eller har någon teori?

  • Svar på tråden Skumma resultat ägglossningstester?
  • EpicNurse

    Du kan ju ha missat själva peaken om du "bara" testat en gång om dagen. Så steg det först och sen blev svagt så har du nog haft ägglossning. Men ge det några dagar till. Det kan ju vara olika koncentrerad urin osv som ger konstiga provsvar.

  • Hallonfrossa

    Jag hade så, fick starkt på äl testen men aldrig 100% och dagen efter så var de svaga igen och då hade ägget släppt där på kväll/natt.

    Fick sedan + 8 dagar senare.

  • Underligalivet
    Hallonfrossa skrev 2017-03-28 19:07:57 följande:

    Jag hade så, fick starkt på äl testen men aldrig 100% och dagen efter så var de svaga igen och då hade ägget släppt där på kväll/natt.

    Fick sedan + 8 dagar senare.


    Helt rätt svar ;) Hoppas på samma! Hade sex två dagar innan så det borde tagit sig. Men fortsätter testa!
  • Hallonfrossa
    Underligalivet skrev 2017-03-28 21:24:49 följande:

    Helt rätt svar ;) Hoppas på samma! Hade sex två dagar innan så det borde tagit sig. Men fortsätter testa!


    Gör så! Lycka till :)
Svar på tråden Skumma resultat ägglossningstester?