• pojkmorsan

    Mående under grav, vilket kön?

    Alltid kul att forska! Sägs ju att man ska må mycket sämre o mer illa osv om man väntar tjej. Stämmer detta? Hur mådde du under grav o va fick du? Har du både tjej/er pojk/ar skiljde sig graviditeterna mycket? :)

  • Svar på tråden Mående under grav, vilket kön?
  • vadelma

    Mått jättebra, inget illamående alls. Varit väldigt torr i slemhinnor, luftrör, hud och hårbotten och så har jag lågt blodtryck. Väntar en pojke.

  • Fian88

    Första barnet mådde jag inte illa alls, mådde toppen hela graviditeten. Fick en pojke<3
    Andra barnet mådde jag illa, fick halsbränna, tidig foglossning osv. Fick en pojke till<3

  • Jilo

    2 pojkar, 2 flickor, i den ordningen. Mådde galet dåligt med pojkarna, ganska dåligt med tjejerna. Skulle jag leta tecken skulle jag säga morgonillamående= pojke, kvälls=flicka. Men vet att väntar man tvillingar mår man typ sämst så skulle inte våga sia om nåt egentligen :)

  • dameke

    Flicka - inget illamående.

    Pojke - illamående till och från under hela graviditeten.

  • Tirem

    Två helt likadana graviditeter. Inget illamående, har aldrig mått bättre; en kille, en tjej.

  • gruvan

    Första barnet, lite illamående i början annars en lätt graviditet --> pojke

    Andra barnet, mycket illamående första halvan sen lite illamående resten av graviditeten men blev värre mot slutet, foglossning från v 17 --> pojke

  • pojkmorsan

    Okej de verkar inte stämma då hehe.

    Men va är de som gör att man mår olika i sina olika graviditeter egentligen hmmmm

  • syntharen
    pojkmorsan skrev 2017-03-29 06:55:10 följande:

    Okej de verkar inte stämma då hehe.

    Men va är de som gör att man mår olika i sina olika graviditeter egentligen hmmmm


    Min helt ovetenskapliga åsikt är att människor är olika känslig för hormoner. Och att varje graviditet har olika nivåer av hormoner. Så därför mår vissa inte alls illa eftersom dom inte blir så påverkad av hormoner, medan andra blir jättedålig och kanske har en graviditet med höga halter av hcg. Men jag vet inte om det stämmer, bara min tanke
  • Namnlös2015

    Flicka

    Har aldrig mått så bra som när jag var gravid.

    Ingen trötthet, inget illamående, inga grav.symptom mer än en växande mage.

  • Leeandra

    Barn nr 1: Pojke - inget illamående alls

    Barn nr 2: Flicka - mådde illa mellan v. 5-15

    Barn nr 3: Pojke - mådde illa mellan v. 5-15

    Barn nr 4 & 5: Tvillingar pojke/flicka mådde illa mellan v. 5-13

    Barn nr 6: BF 25 juli vet ej kön( tror pojke ) mådde illa mellan v. 7-14

    Jag mådde inte sämre med mina tvillingar trots skyhöga hcgvärden och har testat tydliga + 15 dagar efter ÄL varje gång. Däremot har jag varit sugen på salt med pojkarna, frukt med tjejen och surt med tvillingarna, .

  • Fiansess

    Barn 1: mådde prima fram till ca v 25 då jag fick kraftig halsbränna. = tjej

    Barn 2: mådde pyton från start till ca v 17 , dock inte särskilt mycket halsbränna. = pojke

    Barn 3: mått pyton och gör fortfarande (v17 nu) = får veta kön nästa vecka men enligt egna erfarenheter lutar det åt pojke ;).

  • krusbärskräm

    Är gravid med första nu och väntar en pojke (inom närmaste 3 veckorna). Jag mådde ordentligt illa första halvan. Foglossning sedan ca v 15 och kryckor sedan en månad tillbaka.

  • Delilah2001

    1: Mådde inte illa någon gång.

    2: Mådde väldigt illa under många veckor.

    3: Mådde illa, men inte så mycket som förra gången.

    Alla var pojkar

Svar på tråden Mående under grav, vilket kön?