• Äldre 28 Mar 21:18
    2017 visningar
    5 svar
    5
    2017

    Sent plus - högre risk för missfall?

    Hej!

    Jag plussade på BIM+4 idag, svagt (blev starkare + när tester legat en stund).. Senaste testet jag gjorde var på BIM+1 & det var tvär negativt (CB-plus)..

    Jag känner mig inte så gravid som gjorde de andra fem graviditerna. Har en abort i bagaget & ett missfall..

    Har funderat idag om mindre symtom & svagt ? kan ha med missfall att göra? Någon som har erfarenhet & vill dela med sig?

    Var på gyn idag för cellprov. Hon ville göra ett vul men det visa inget (hon sa att det för tidigt än) men fick en ny tid om 2 veckor..

    Kan även tillägga att jag ? tidigt de andra graviditeterna (förutom första som var väldigt oplanerat)...

  • Svar på tråden Sent plus - högre risk för missfall?
  • Anonym (Maj20­17)
    Äldre 29 Mar 08:56
    #1

    Jag fick ett missfall i oktober. Till skillnad från tidigare graviditet så hade jag ingen symptom alls. Däremot när jag testade vid bim+1 hade jag ett klart +. Fick en kraftig blödning veckan efter. Testade igen och då va det negativt.

    Ditt plus kom längre fram och det är nog inte så ovanligt. Din hcg ökning fångades väl inte på stickan förens nu????

  • Äldre 29 Mar 09:00
    #2

    Jag har haft gynnsamma graviditeter tre gånger och gått igenom fyra mf/ma. Det är väldigt varierat med när jag tesat plus. 
    Med min dotter testade jag plus på ett vanligt cb fyra/fem dagar innan bim, men med bebisen i magen testade jag negativt med testa tidigt på bim. Inte förrän bim+2 fick jag ett streck som syntes annat än i min fantasi. Och graviditeten verkar gå bra, jag är i v. 33 nu och bebisen sparkar för fullt.

  • Äldre 29 Mar 10:02
    #3
    Anonym (Maj2017) skrev 2017-03-29 08:56:54 följande:

    Jag fick ett missfall i oktober. Till skillnad från tidigare graviditet så hade jag ingen symptom alls. Däremot när jag testade vid bim+1 hade jag ett klart +. Fick en kraftig blödning veckan efter. Testade igen och då va det negativt.

    Ditt plus kom längre fram och det är nog inte så ovanligt. Din hcg ökning fångades väl inte på stickan förens nu????


    Jag beklagar verkligen! Hoppas det snart tar sig för dig!

    På bim+1 var det negativt.. Tycker själv inte att jag har så mycket symtom men efter jobbet i morses så åkte jag till Ica & köpte chips, vilket jag annars inte brukar göra! :p
  • Äldre 29 Mar 10:24
    #4
    Ankissen skrev 2017-03-29 09:00:04 följande:

    Jag har haft gynnsamma graviditeter tre gånger och gått igenom fyra mf/ma. Det är väldigt varierat med när jag tesat plus. 

    Med min dotter testade jag plus på ett vanligt cb fyra/fem dagar innan bim, men med bebisen i magen testade jag negativt med testa tidigt på bim. Inte förrän bim+2 fick jag ett streck som syntes annat än i min fantasi. Och graviditeten verkar gå bra, jag är i v. 33 nu och bebisen sparkar för fullt.


    Vad skönt att höra! Att det kanske så olika ut... Att det alltid ska vara en ständig oro..

    Ska få göra ett ultraljud i v 7 så hoppas hen vill stanna
  • Äldre 29 Mar 10:41
    #5

    Jag har plussat tydligt 15 dagar efter ÄL alla gångerna ( 5 barn, 2 MA ) utom denna gång med barn nr 6 ( är i v. 24 ) så jag var ganska orolig i början att det skulle vara något fel. Det syntes att testet var positivt men var mycket svagare än de andra gångerna, först 1 vecka senare var det lika tydligt som det visat 15 dagar efter ÄL med de andra. Men det ligger ändå en frisk liten bebis och sparkar nu, . Skillnaden med mina MA var att jag knappt hade några symptom och att de jag hade försvann i v. 9 ( då barnen dog ) men första barnet mådde jag hur bra som helst med och det var inget fel med det.

    Lycka till!

Svar på tråden Sent plus - högre risk för missfall?