• Anonym (..)

    Afghan

    Jag är tillsammans med en afghansk kille. Jag är 16 år och han är 19 år(mina föräldrar är emot detta, då dom tror att han har ljugit om sin ålder och synen man har på kvinnor/tjejer därifrån)

    Jag är oxå tveksam på hans ålder. Men är endå tillsammans med honom.

    Om ni skulle se en afghansk kille och en svensk tjej på tex. stan, vad skulle ni tänka då?

  • Svar på tråden Afghan
  • Anonym (Längelevekärleken)

    Hej,

    Jobbar med ensamkommande flyktingbarn från just Afghanistan. Ålder är en siffra bara, men förstår dina föräldrars oro. Dock är faktiskt majoriteten helt underbara och väluppfostrade grabbar.

    Håller tummarna för att kärleken övervinner ????????

  • CStoner
    Anonym (Längelevekärleken) skrev 2017-03-29 01:03:49 följande:

    Hej,

    Jobbar med ensamkommande flyktingbarn från just Afghanistan. Ålder är en siffra bara, men förstår dina föräldrars oro. Dock är faktiskt majoriteten helt underbara och väluppfostrade grabbar.

    Håller tummarna för att kärleken övervinner ????????


    Jag håller med! Jag tänker att min dotter i framtiden uteslutande ska träffa afghaner just för att de har sån fin kvinnosyn.

    Kommer hon hem med en svensk civilingenjör så ska jag jävlar i mig utesluta henne ur testamentet.

    Araber ska det vara!
  • Anonym (..)
    Anonym (Längelevekärleken) skrev 2017-03-29 01:03:49 följande:

    Hej,

    Jobbar med ensamkommande flyktingbarn från just Afghanistan. Ålder är en siffra bara, men förstår dina föräldrars oro. Dock är faktiskt majoriteten helt underbara och väluppfostrade grabbar.

    Håller tummarna för att kärleken övervinner ????????


    ?
  • Walter888

    Skulle tycka synd om henne, att hon inte kan få en riktig kille, kanske för att hon är trasig inuti.

  • Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2017-03-29 02:01:24 följande:

    ?


    Oj, var inte menat som ett frågetecken utan ett hjärta<3 sorry
  • Anonym (förstår)

    Jag förstår dina föräldrar... Och det märks att du bara är 16 gammal, varför bli tillsammans med någon som ser kvinnor som boskap ?

  • Anonym ((×))

    Jag jobbar också med ensamkommande och min erfarenhet är att de ljuger om det mesta, inklusive ålder. Deras syn på kvinnor och "klasser" i samhället är ofta inte samma syn som många svenskar har. Men det här kommer du att inse när ni har varit tillsammans ett tag.

  • Jesper f
    CStoner skrev 2017-03-29 01:24:45 följande:
    Jag håller med! Jag tänker att min dotter i framtiden uteslutande ska träffa afghaner just för att de har sån fin kvinnosyn.

    Kommer hon hem med en svensk civilingenjör så ska jag jävlar i mig utesluta henne ur testamentet.

    Araber ska det vara!
    Och dessutom förmodligen är här olagligt, om han ljuger om sin ålder. Men inte skulle han ljuga om nått annat inte, ärligaste Afghanen utanför Afghanistan faktiskt.
  • Anonym (Var rädd om dig!)

    Jag skriver inte detta för att svartmåla någon och inte heller vet jag hur just din pojkvän är, jag vill bara berätta om mina erfarenheter och hur det gick för mig. Du är så ung fortfarande och val du gör nu kan ställa till det för dig senare i livet.

    Växte upp i en trasig familj och mådde dåligt, hade inget självförtroende och självkänsla, jag var några år yngre än dig till och med och inte kapabel till att fatta rätt beslut. Träffade en utländsk kille som också ljög om sin ålder och han var minst tio år äldre än mig, jag trodde han älskade mig men han utnyttjade mig bara. Han behandlade mig som skit och misshandlade mig både fysiskt och psykiskt, han våldtog mig också och drog med mig till olika myndigheter för att försöka få ett uppehållstillstånd genom mig, men jag var inte ens myndig så den planen funkade inte så bra.

    Det jag vill komma fram till är att jag har fortfarande men efter tiden med honom, medans han fortsatte sitt liv med en annan kvinna (en kvinna som hade samma tro som honom) och har inte ens en tanke på hur han förstörde mitt liv, en trasig trettonåring som bara ville att någon skulle bry sig, och han en kåt 25 åring som borde veta bättre. Säger inget om hur du ska göra, men snälla var rädd om dig och var försiktig!

  • Anonym (....)
    Anonym (..) skrev 2017-03-29 00:59:34 följande:

    Jag är tillsammans med en afghansk kille. Jag är 16 år och han är 19 år(mina föräldrar är emot detta, då dom tror att han har ljugit om sin ålder och synen man har på kvinnor/tjejer därifrån)

    Jag är oxå tveksam på hans ålder. Men är endå tillsammans med honom.

    Om ni skulle se en afghansk kille och en svensk tjej på tex. stan, vad skulle ni tänka då?


    Varför söker du ett förhållande med någon som förmodligen är närmare om inte över 30 år.

    En person som endast ser dig som en "svenne hora"?

    Om jag såg dig på stan skulle jag tycka synd om den där dumma tjejen som bara vill bli utnyttjad.
Svar på tråden Afghan