• Anonym­123422
    Äldre 29 Mar 05:58
    2266 visningar
    3 svar
    3
    2266

    Jag vill skiljas

    Lever med en man sen 7 år tillbaka. Gifta med ett barn. Jag vill skiljas men vågar inte ta steget. Han har svår social fobi. Nu när jag inte är nykär längre märker jag så mycket konstigt med honom. Jag älskar han inte längre. Dels har han varit arbetslös i långa perioder och han har aldrig haft ett fast jobb. Kommer nog aldrig få heller. Han har inte det drivet. Han har inte körkort och han vågar inte ta det. Jag känner att jag tar hand om honom. Det svåra är vid en skilsmässa hur ska vi göra med boende? Han kan inte få en lägenhet då han inte ha fast jobb. Jag har sagt innan att jag vill skiljas men det har runnit ut i sanden. Jag bad han ringa sin mamma och be henne vara borgenär ifall han söker en hyresrätt men det gjorde han inte. Hur ska man våga ta steget?

  • Svar på tråden Jag vill skiljas
  • Anonym (Kdjdj­)
    Äldre 29 Mar 07:12
    #1

    Fast hur han löser sin situation är inte ditt problem. Du kan hjälpa så gott det går men du kommer till en punkt där du inte kan hjälpa honom mer.

  • Anonym (xxxxx­)
    Äldre 29 Mar 10:42
    #2

    Låt honom hjälpa sig själv. Han ska ringa mamma? Ska andra ta ansvar för honom kommer han aldrig lära sig att bli vuxen.
    Ta ut din skilsmässa men håll inte på att kratta framför din make. Så länge han hela tiden får hjälp av andra kommer han inte ta några initiativ själv.

  • Äldre 9 Apr 11:08
    #3

    Min sambo hade en liknande situation innan honträffade mig.
    Hon studerade samtidigt som hennes ex satt hemma vid datorn hela dagarna.

    Det slutade med att hon och jag to gett par promenader ett par kvällar för att hon sedan vips bodde hos mig.

    Hennes ex hade inget jobb, inget körkort, inget driv
    (Säkert en trevlig kille, jag har aldrig träffat honom)
    Det var nog ett tufft beslut av min sambo att lämna ett 9 årigt förhållande men samtidigt jobbade hon och pluggade samtidigt som hon stod för hyra och mat.

    Efter att hon lämnat honom tog det 2-4 veckor för honom att skaffa ett jobb och vad jag förstod så skaffade han nya sociala kontakter och för att senare flytta till ny stad och ett eget liv. Tror inte han blev jätte chockad av hennes beslut nu när han ser tillbaka på hur han var som person vid det tillfället.

Svar på tråden Jag vill skiljas